Antonio Tajani ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős EU-biztos szerint, a jogi helyzet egyértelmű tisztázásával évente mintegy 1,5 milliárd eurót takaríthatnak majd meg az uniós állampolgárok, vállalkozások és az itteni hatóságok. Az EB döntése kapcsán Tajani azt is elmondta, hogy ezúttal nem egy irányelvjavaslatot, hanem a tagországoknak részletes előírásokat adó, egységesen kötelező érvényű rendelet tervezetét állítottak össze.
A legfontosabb változtatás szerint, a jövőben a személygépkocsikat abban a tagállamban kellene regisztráltatni, ahol a tulajdonosuk él. Ha egy uniós állampolgár hosszabb távra egy másik EU-tagállamba költözik, (az adatok szerint pedig a magyarok nyitottabbak az átlagnál a külföldi munkavállalásra)akkor hat hónapja lesz arra, hogy bejegyeztesse a gépkocsiját a helyi hatóságoknál. Tehát ha például egy magyar állampolgár Németországban kap munkát, kiköltözése után az érkezéstől számított féléven belül kell német rendszámot igényelnie, s a procedúra a jelenleginél nemcsak gyorsabb, hanem olcsóbb is lesz. (A jelenleg hatályos rendszerben a külföldi bejegyzés akár 400 euróba kerülhet, a folyamat pedig öt hétig is eltarthat.) Ugyanakkor az EB egyelőre nem javasolja egy közös nyilvántartással és egységes európai rendszámmal rendelkező közösségi regisztrációs rendszer létrehozását, így a járművek hatósági bejegyzése továbbra is tagállami hatáskörben maradna.
Egyszerűbbé válhat külföldön a használt autók vétele és eladása is, mert az autósoknak nem kell újabb műszaki ellenőrzésekkel és adminisztratív problémákkal számolniuk, egy 30 napos átmeneti regisztráció lehetősége pedig megkönnyítheti az autók eladását egy másik tagállamban. Az EB rendelete szorosabb együttműködésre és még több információ cseréjére kötelezné a tagállami hatóságokat, melynek következtében gyakorlatilag lehetetlenné válik majd egy lopott autó külföldi bejegyzése.
A mostani javaslat jelentős kedvezményeket biztosítana az autókölcsönző cégeknek, amelyek minimális adminisztratív terhek mellett tudnák egy másik EU-országba telepíteni a flottáikat. Az EB szerint ugyanis jelenleg még az ideiglenes letelepedés is jelentős összegeket emészt fel, amíg a kölcsönző valamennyi autójára rendszámot igényel. A könnyítés lényege az, hogy ha egy cég nyáron Dél-Franciaországban nyújt szezonális szolgáltatást a tengerparton, télen pedig egy másik országban, valamelyik sícentrum közelében, akkor a kölcsönzőknek a csúcsidőben nem kell bejegyezniük az autóikat, s ezzel jelentősen csökkenhet az állampolgárok számára a gépkocsibérlés díja.