Egyre öregebbek a magyar autók

Felmérések szerint az elmúlt években jelentősen elöregedett a hazai személygépjármű-állomány. Az évek óta húzódó gazdasági válság az autópiacot sem kímélte, így hazánkban egyre magasabb lett a gépjárművek átlagéletkora.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az évek óta húzódó gazdasági válság az autópiacot sem kímélte, így hazánkban egyre magasabb lett a gépjárművek átlagéletkora. A Generalinál biztosított autók esetében például ez közel 10 évet jelent, a casco esetében a 6-10 éves autók aránya már megközelítette az 50%-ot. Ez a tendencia a kárkifizetések alakulásában is tükröződik: a kifizetések 57%-a 4-7 éves gépjárművek után történt.

A KSH legfrissebb kimutatása alapján, a Magyarországon futó gépjárművek átlagéletkora már megközelítette a 12 évet, míg ugyanez az adat 3-4 évvel ezelőtt csupán 9 év körül mozgott. Az elmúlt években rohamosan visszaesett az új gépjárművek értékesítése. Ezt a tendenciát támasztja alá a Generali Biztosító statisztikája is: a náluk biztosított autók átlagéletkora 2012 júniusában megközelítette a 10 évet, ezen belül a cascóval biztosítottaké is több mint 5 év.

Nőtt a magyar haszongépjármű piac
A gazdasági válság miatt májusban folytatódott a lemorzsolódás az Európai Unió haszongépjármű-piacán; a csökkenés a legnagyobb mértékű volt 2009 óta, Magyarországon viszont növekedést regisztrált az ACEA szakmai szövetség. A csütörtökön közzétett adatok szerint májusban - az autóbuszokat is beleértve - 146 ezer járművet helyeztek újonnan forgalomba az Európai Unióban, 17,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az első öt hónapban a visszaesés 11,8 százalékos volt.

„A Generalinál is azt tapasztaljuk, hogy az elmúlt években egyre magasabbá vált a hazai gépjárművek átlagéletkora. A casco üzletágunkban például a 6-10 éves autók aránya már megközelítette az 50%-ot, ami jelentős emelkedést jelent az elmúlt évek adataihoz képest." - mondta el Simon Zsolt, gépjárműbiztosítási üzletág igazgató.

A kárkifizetések összegének kor szerinti megoszlásában látható, hogy a Generali Biztosító 2011-ben a casco kárkifizetéseinek 95%-át a 2-12 év közötti gépjárművek után teljesítette, ezen belül is a kifizetések 57%-a 4-7 éves gépjárművek után történt. Az idei évben a kifizetések alakulásából látható, hogy 558 millió forintot fizetett ki a társaság a 2-12 év között járművek után, míg a többi gépjárműre összesen alig több mint 100 millió forintot.

Céges vásárlások tartják életben az autópiacot
Annak ellenére, hogy az új autók értékesítése az előző évhez képest több mint 20 százalékkal növekedett, a gépjármű-finanszírozás az első negyedévben 15 éves mélypontjára süllyedt. A használt, illetve az új autók lakossági finanszírozása 2011 utolsó negyedévéhez képest a Lízingszövetség első negyedéves adatai, valamint a Lombard szakmai becslése alapján további közel 20 százalékot csökkent. A flottafinanszírozás ezzel beérte, sőt, meg is előzte a történelmi mélypontra ereszkedő lakossági gépjármű-finanszírozást. A Lombard Lízing Csoport szakértője szerint egyértelműen érződik, hogy a lakosság menekülni próbál meglévő hiteleiből, hitelfelvételi hajlandósága pedig még az eddigi rendkívül alacsony szintről is tovább csökkent. Összességében, a lakossági gépjármű-finanszírozás minden szegmense szűkül. Az egyetlen kivételt a céges vásárlók számára az év elejétől elérhető nyíltvégű lízingkonstrukció jelenti, amely az általános visszaesést valamelyest ellensúlyozni tudja.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo