Egyiptom helyett Bulgária lehet a sláger

Hiába a hosszú, kánikulai nyár a magyar utazók többsége a múlt évben a vakációt maximum nyolc naposra szabta, és közülük szinte mindenki a tengerpartot vette célba. 2015-ben a legkedveltebb úti célnak Görögország, illetve szorosan mögötte Törökország és Egyiptom számított. Ez a tendencia idén némiképp átalakul. Bár Görögország megtartotta vezető helyét, a fáraók földjére már kicsit kevésbé vágynak honfitársaink.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: INVIA

A bő egyhetes utazások voltak 2015-ben a legkeresettebbek a magyarok körében. Míg nyolc napra az utazók 71 százaléka fizetett be, addig a kéthetes, vagy annál is hosszabb vakáció lehetőségével mindössze 3 százalékuk élt - derült ki az Invia tavalyi esztendő utazási trendjeit elemző friss statisztikájából.

„Azt látjuk, hogy ez a folyamat idén sem fog számottevően megváltozni. Az úti célok esetében viszont átrendeződés várható. Miközben tavaly a TOP 3 célország Görögország (38 százalék), Törökország (17 százalék) és Egyiptom (11 százalék) volt, addig az előfoglalások alapján az látszik, hogy 2016-ban a magyarok Görögország mellett Bulgáriát, Spanyolországot jobban favorizálják, mint Egyiptomot” – hangsúlyozta Vagyon Renáta, az Invia marketing menedzsere.

A szakember szerint a magyarok esetében a nyaralás legtöbbször egyet jelent a tengerparttal. Legalábbis a tavalyi eredmények arról árulkodnak, hogy a 2015. május 1. és október 31. között befizetett utak 96 százaléka a tengerparti üdülőhelyeket célozta meg. Ezekhez eljutni pedig leginkább repülővel (71 százalék), illetve egyénileg (16 százalék) szerettek az emberek. Csak kevesen adták arra a fejüket, hogy busszal (13 százalék) tegyék meg az előttük álló, gyakran több száz kilométeres távot.

A szállásfoglalások is azt mutatják, hogy tavaly a kényelem fontos szempontnak számított a nyári vakáció megtervezésekor. Az utazók többsége szállodában foglalt helyet magának és java részben all inclusive (44 százalék), vagy félpanziós (21 százalék) ellátást választott. A statisztikák alapján a múlt évben csak az utazók alig negyede választott apartmant és döntött ezzel együtt az önellátás (26 százalék) mellett a vakáció idejére.

Az olyan népszerű helyek iránt, mint a görög, bolgár, vagy a spanyol tengerpart már most óriási a kereslet. Ennek alapján a szakember azt jósolja, hogy a későbbi last minute kínálatban, tavalyhoz képest kevesebb spanyol és bolgár ajánlat fog szerepelni, de az is előfordulhat, hogy annyira elfogynak a helyek, hogy ezekbe az országokba nem is hirdetnek last minute lehetőségeket az irodák. Emellett az is a nyaralás korai lefoglalása mellett szól, hogy akkor az emberek garantáltan előnyös árral számolhatnak, amely jelentősen alacsonyabb a katalógusban feltüntetett árnál. „Az ügyfelek számára vonzóak a first minute-tal járó különféle extrák is, mint például a gyerekek ingyenes elhelyezése, a grátisz fakultatív kirándulás vagy a reptéri transzfer, illetve parkolás” – emelte ki az Invia szakembere.

Tavaszi szünet = nyaralás
Évről-évre nő, azoknak a családoknak a száma, akik az üdülési szezon nyitányát a gyermekeik iskolai tavaszi szünetéhez igazítják, ami idén március 24. és 29. közé esik. A visszajelzések azt mutatják, hogy a családok többsége pár nappal megtoldva a szünidőt az egy hetes, elsősorban egyiptomi, illetve európai utakra fizet be az irodákban.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo