A Corvinus Egyetem Vállalkozások Pénzügyei Tanszékén dolgozó és tanuló Dr. Csubák Tibor Krisztián és Szijjártó Klaudia könyve konkrét megoldási meneteket kínál arra, hogyan hozhatunk létre egy olyan stratégiát, amelynek megvalósítása valódi sikert termel a vállalat számára.„Ez két dolgon múlik" - mondta Csubák Krisztián, „egyrészt azokon az embereken, akik részt vesznek a folyamatban, másrészt azon, hogy milyen hatékonysággal tudjuk kezelni a változtatásokból fakadó újabb problémákat". Az elsőként említett elemet a szerzők humán oldalnak, az új stratégia megvalósítása miatt esedékes változások menedzselésének módszertanát pedig módszertani oldalnak. (Matolcsytól Oszkóig: hagyományait megőrizve, de megújult formában, több mint 600 oldalon ad átfogó áttekintést az egyre mélyülő válság hatására is formálódó, átalakuló magyar pénzügyi intézményrendszerről a Magyar Pénzügyi Almanach XXI. évfolyama.)
A könyv újszerűségét és egyedi jellegét az adja, hogy kiemelten nagy figyelmet fordít a humán oldal elemzésére, azaz az egyéni és csoportos magatartásformák megértésére, irányítására, befolyásolására. A könyv külön fejezetek keretében foglalkozik olyan speciális élethelyzetek stratégiai kezelésével, mint növekedés, válság, vagy kisvállalkozói lét.
A mű közérthető nyelven, gyakorlati példákkal illusztrálva mutatja be azokat a tervezési és menedzsment módszereket, amelyek segítségével a döntéshozók átgondoltabb és jobb döntéseket hozhatnak a kitűzött célok megvalósítása érdekében. (Magyarul is megjelent Benjamin Graham amerikai közgazdász és befektető, az érték alapú befektetés atyjának 1949-ben írt, mára klasszikussá vált befektetési útmutatója.)