Az MTI által idézett közlemény szerint teljes a helyreállítás a 75-ös vasútvonalon, ahol szeptember 12-én az esőzések által alámosott pályán Magyarkútnál kisiklott egy Bz motorkocsi.
A balesetben érintett helyszín pontszerű kijavítása helyett a vasúttársaság a Vác és Szokolya közötti szakasz teljes felújítása mellett döntött, emellett a teljes vonalat megújítják egészen Balassagyarmatig.
Fotó: Wikipédia/ Taurus1047.5
A Vác és Diósjenő közötti szakaszon már megkezdődött a próbafutás, január 3-án pedig újra elindulhat rajta a vonatközlekedés is. A vasútvonal felújítása a Diósjenő és Balassagyarmat közötti szakasz „emelt szintű karbantartásával” folytatódik, ez egészen február elejéig tart majd. A felújításban Drégelypalánk és Nagyoroszi állomások teljes vágányhálózatát is rendbe teszik.
A MÁV összeállított egy több mint 3 milliárd forintnyi beruházási csomagot, amelynek köszönhetően Vác és Szokolya között „pincétől a padlásig” felújíthatják a vonalat, Szokolyától Balassagyarmatig pedig olyan infrastrukturális fejlesztéseket hajthatnak végre, amelyek tartós és érdemi minőségi javulást is hozhatnak – ígérte a kisiklásos baleset után bejegyzésében a MÁV vezérigazgatója Hegyi Zsolt.
Kevesebb MÁV busz, elérhető csatlakozás
Vác és Diósjenő között a korábban megszokott alapmenetrend szerinti forgalom visszaállása miatt nem kell majd „MÁV buszokat” igénybe venni.
Ezek a buszok Diósjenő és Balassagyarmat között január végéig fognak járni, így Drégelypalánkon át Balassagyarmatig továbbra is pótlóbuszok közlekednek. Itt január 3-tól módosul a menetrend: