Ebben a hónapban lehet dönteni a cafeteriáról

A cafeteriarendszert működtető vállalatok többségénél januárban dönthetnek a munkavállalók arról, hogy milyen béren kívüli juttatásokat kívánnak igénybe venni. Egy felmérésből kiderül, hogy fontos a cégvezetők számára a gondoskodó munkáltatói kép kialakítása, és megéri a munkavállalókkal törődni.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Most kell dönteni – Kép: PP-archív

„A gondoskodó, támogató munkáltatói imázs kialakítása egyre fontosabb szempont a magyar cégek számára. Egyre nagyobb szükség van a hatékony munkaerőre, és ennek kapcsán egyre több vezető ismeri fel a dolgozói juttatások előnyét. A fizetésen felüli juttatási csomag kézzelfogható módon járul hozzá a motiváció növeléséhez, a nagyobb dolgozói elégedettséghez, elkötelezettséghez”– nyilatkozta Bessenyey Bálint, a Sodexo Juttatások és Ösztönző Szolgáltatások ügyvezető igazgatója.

Az UNION Biztosító és a Sodexo kutatása szerint szerint a vállalatok vezetőségét nagyon is racionális szempontok vezérlik, amikor a juttatási kosár összeállításáról döntenek.A kutatásban a munkáltatói kosár elemei között említették a vállalati HR-vezetők a csoportos élet- és baleset-biztosításokat, a megfelelő munkakörülményeket, az érdekes munkakört, a nyitott munkahelyi kapcsolatokat, a közösségi programokat, a szociális odafigyelést, segítőkészséget, a vásárlási kedvezményeket, a karrierprogramokat, a vállalati részvénycsomagokat és egyéb juttatásokat. (Új elemként jelenik meg a hiteltörlesztési támogatás.)

A gondoskodó munkáltató preferenciái

A vállalati vezetők három elvárást fogalmaztak meg általánosan a juttatási csomaggal szemben: eszerint a rendszer legyen sokelemű, mindenki egyenlő eséllyel vehesse igénybe, és valódi munkavállalói szükségletet fedjen le.

Cafeteria 2014: mennyi is az annyi?
Habár lényeges módosítások nem léptek életbe január elsejével a béren kívüli juttatások szabályozásában, az egyes kisebb módosítások, valamint az új cafeteriaelemek mellett nem árt újra átszámolni, mennyi is adható kedvezményesen béren kívül.
Feltűnő, hogy a munkáltatók szerint a dolgozók számára még mindig fontos szempont, hogy minél nagyobb arányban készpénznek megfeleltethető legyen a juttatás, azaz hozzájáruljon a dolgozók mindennapi életvitelének költségeihez. Alapvető szempontok között van a juttatások adózási háttere, és a törvényi szabályozás stabilitása is, mivel kiválasztásuk esetén hosszabb távú elköteleződésről van szó.

Egészségügyi jellegű juttatások munkáltatói és munkavállalói szemmel

A munkáltató számára fontos a dolgozó egészsége és gyors felépülése. Béren kívüli juttatásként a munkavállalók 23 százaléka részesül valamilyen egészségjellegű kifizetésben cégétől. Ezek a juttatások a cégek cafeteriakeretében jellemzően nem elsődleges helyen szerepelnek, egyelőre csak a nagyobb cégek esetében figyelhető meg, hogy úgymond alanyi jogon biztosítanak munkavállalóik számára magán-egészségbiztosítást vagy egészségpénztári szolgáltatást.

Pedig az igény munkavállalói oldalról meglenne rá: a munkavállalók 94 százaléka kihasználná az egészségbiztosítást, ha munkáltatójuk alanyi jogon kötne rájuk ilyet. Annak oka, hogy még kevesen kínálják juttatásként az egészségbiztosítást, a mélyinterjúk szerint alapvetően abban keresendő, hogy az információk hiányosak ezen a téren, és a hazai lakosságnak még mindig van mit fejlődnie öngondoskodás és egészségtudatosság terén. Pedig a mihamarabbi gyógyulás a munkavállaló és a munkáltató közös érdeke.

Cafeteria 2014: minden, amit tudni érdemes!
Az idei cafeteriát érintő szabályok nem sokban térnek el a 2013. évi szabályoktól, de azért vannak különbségek: például immár hiteltörlesztésre is adható lakáscélú támogatás.
Igény lenne a munkavállalói oldalról is

A munkáltató számára a beteg dolgozó nem hatékony munkaerő, és a dolgozó sem szeret hosszan betegállományban lenni. A beteg munkavállaló egészségbiztosítással a zsebében könnyebben fordul orvoshoz, mivel tudja, hogy gyorsan megfelelő orvosi ellátáshoz jut, és a gyógyulásra szánt idő optimálisra lerövidül.

Az UNION egy korábbi kutatása is alátámasztotta, hogy kereslet lenne magán-egészségbiztosításra, hiszen a megkérdezettek több mint egyharmadát egyértelműen érdekelte egy ilyen konstrukció. Ugrásszerűen emelkedett ez az igény, ha az egészségbiztosítást munkáltatói juttatásként mutatták be a dolgozóknak. „A kutatásunk szerint 67 százalék választaná cafeteriacsomagján belül az egészségbiztosítást, sőt cégmérettől függetlenül a munkavállalók 55-60 százaléka el is várja munkaadójától, hogy kapjon valamilyen egészséggel kapcsolatos juttatást” – emelte ki Bóna Katalin, az UNION Biztosító ügyvezető igazgatója.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo