Az Ipsos 26 országban kérdezte meg a fogyasztókat arról, melyek azok a helyzetek, amikor többet fizetnének egy élelmiszerért annak egyedi csomagolása miatt. A két legfontosabb ok, ha a “csomagolás tovább frissen tartja az ételt” (55 százalék) és “környezetbarát” (55 százalék), vagyis a frissesség és környezetünk védelme érdekében hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a fogyasztók egy újszerűen csomagolt élelmiszer esetében - ez az Ipsos Marketing globális kutatásának legújabb eredménye.
Több pénzt szánnak továbbá a fogyasztók az újrafelhasználható (42%) és a könnyebben használható csomagolásért (39 százalék) is, viszont kevésbé érdekes számukra az olyan ígéret, amely szerint egy csomagolással elkerülhető az élelmiszer kiömlése, a vele való „maszatolás”, hogy az ételt a megfelelő hőmérsékleten tartja, vagy hogy könnyebben fogyasztható belőle az étel jártukban-keltükben (sorrendben 34 százalék, 3 százalék és 31 százalék).
“A csomagolás kiemelt szerepet játszik a termékinnovációban, legyen akár szó egy új termék bevezetéséről, akár egy meglévő márka frissítéséről” - mondta Szabó Valéria, az Ipsos piackutatási igazgatója. “A csomagolás hangsúlyos jelentőségű a vásárlási döntések meghozatalakor, egy újszerű csomagolás olyan termékelőny lehet, amely miatt akár magasabb árat is elkérhetnek a gyártók, különösen, ha a frissesség megőrzését és környezetvédelmi szempontokat tartják szem előtt.”
A kutatásban részt vevő 26 ország eredményei között természetesen vannak különbségek. Magyarországon megfordult a sorrend, a környezet védelme nálunk fontosabb, mint a frissesség megőrzése. Honfitársaink kevésbé tartják fontosnak, hogy a csomagolás megakadályozza az étel kiömlését (29 százalék) és könnyen használható legyen (26 százalék). Nagyon kevesen fizetnénk többet egy élelmiszer esetében azért, hogy akár útközben is könnyen elfogyaszthassuk azt a saját csomagolásából (16 százalék).