Csak az lehet piacvezető, aki időben lép

A digitális transzformáció szinte a teljes hazai kkv szektort érinti, ám csak kevesek aknázhatják ki a benne rejlő lehetőségeket, mert nincs elég szakember.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„A digitalizáció páratlan lehetőség minden cég számára, amit egyszerűen vétek nem kihasználni. Mivel a magyarországi vállalkozások elég rosszul állnak ebből a szempontból, aki a maga piacán elsők között digitalizálja üzleti folyamatait, könnyen piacvezetővé válhat” – mondta Kis Ervin Egon, a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda vezető tanácsadója.

Kép: Pixabay

A digitális transzformáció azt jelenti, hogy egy vállalkozás minden olyan folyamatát, amit lehet, igyekszik digitális eszközökkel megoldani vagy támogatni. Ebbe beletartozhatnak értékesítési, teljesítési, ügyfélszolgálati vagy adminisztrációs folyamatok egyaránt.

A kereskedelem digitalizációja nem csak egy webshop indítását jelentheti, hanem például az elektronikus számlázást, vagy a fizikai bolt digitalizációját is, ahol a mérlegektől az árcímkéken át a pénztárgépekig mindent egy integrált rendszerbe szerveznek.

A digitalizáció száguldó gyorsvonat

Egy átgondolt stratégia mentén végrehajtott digitális transzformáció egyszerre növelheti az árbevételt és csökkentheti a költségeket. Növelheti az árbevételt, mert hatékonyabbá teszi az

értékesítést, az ügyfél elérését és az értékesítés szolgáltatási folyamatait. Csökkentheti a költségeket, mert hatékonyabbá, olcsóbbá teszi az üzleti folyamatokat, például az elektronikus beszerzés, készletkezelés és számlázás bevezetésével.

„Mindaddig nem szenved egy vállalkozás versenyhátrányt a digitalizáció késlekedésével, amíg

Felpörgeti a családi vállalkozásokat a digitalizáció
Kedvezően hat a családi vállalkozások fejlődésére a jelenlegi üzleti ökoszisztéma, a vállalkozások kiemelt figyelmet fordítanak az innovációra és pozitívan értékelik a digitalizációt – derült ki a Deloitte Private családi vállalati tulajdonosokkal, vállalatvezetőkkel készített felméréséből.
nincs egy konkurenciája, amelyik digitalizál. Azonban ha ez megtörténik, akkor gyorsan kell lépni, mert rövid idő alatt behozhatatlanná válhat a konkurens előnye. Ilyenkor a digitalizáció olyanná válik, mint a megállíthatatlanul száguldó gyorsvonat. Nem mindegy, hogy egy vállalkozás rajta van-e, vagy az útjában” – mondta Kis Ervin Egon.

Nincsenek szakemberek

A digitális transzformáció, kevés kivételtől eltekintve, a teljes kkv-szektort, mind a 680 ezer kis- és közepes vállalkozást érinti. Miközben óriási a kihívás, hatalmas hiány van a digitális üzletfejlesztéshez igazán értő szakemberből.

Sajnos még nem épült ki a digitalizáció szolgáltatói oldala. Azt a kevés szakértőt és stratégiai tervezőt, akik kellő szaktudással és tapasztalattal rendelkeznek, elkapkodják a nagy cégek, a kisebb vállalkozások pedig nem tudnak kihez fordulni. Tulajdonképpen azért késik a digitális forradalom, mert nincs aki megcsinálja.

Kis Ervin Egon szerint az is gondot okoz, hogy a digitalizációra sokan pusztán informatikai

Nem jó taktika lemaradni a digitális evolúcióban
GDP bővülésben előzzük Európát, de ha a digitális evolúcióban lemaradunk, a gazdasági bővülés is visszaeshet. A vállalatoknak, de az állami szférának is nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie a digitális átállásra.
feladatként tekintenek, pedig ez alapvetően üzleti kérdés. A digitális transzformáció nem egyszerűen csak annyit jelent, hogy egyes folyamatokat számítógépesítünk. A ma már mindenhol jelenlévő digitális ökoszisztéma lényegében mindenre kihat a felhasználói szokásoktól a piac szerkezetén, a versenytényezőkön át az üzleti modellig, ezért ha valaki ezeket sikeresen akarja fejleszteni, akkor elsősorban üzleti tervezésre, digitális stratégia megalkotására van szüksége.

A digitális stratégia a vállalat minden folyamatát érinti, az értékesítéstől az adminisztrációig, és feltérképezi mit, milyen célokkal, hogyan és milyen ütemezésben érdemes digitalizálni.

A legtöbb cégnek érdemes külső szakértőt megbízni a feladattal, mert az olyan speciális szaktudást igényel, ami általában a legnagyobb vállalatoknál sem áll rendelkezésre. A kisebb vállalkozásoknak azonban nehezebb dolga van, mivel többségük nem tudja megfizetni a komoly szakértőket. A cégvezetőnek kell tájékozódni, kiképezni magát és kialakítani cége digitális stratégiáját. Meg kell vizsgálni a vállalkozás értékesítési, marketing, adminisztrációs és ügyfélszolgálati folyamatait, majd kis lépésekben mindent transzformálni, amit gyorsabban, hatékonyabban lehet digitális eszközökkel csinálni.

„Egyszerűen, józan paraszti ésszel kell közelíteni a témához. A legtöbb vállalkozó fogyasztóként a digitális tér szereplője. Vizsgálja meg saját magát, hogyan viselkedik felhasználóként. Nézze meg, hogy talál meg egy üzletet, hogy keres és rendel meg egy szolgáltatást vagy terméket. Figyelje meg a környezetét, különösen a fiatalokat: mit és hogyan használnak, aztán próbáljon ránézni a saját cégére ezzel a szemmel” – mondta a  tanácsadó.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo