Céges kocsinak is megéri az elektromos

Céges flottának is megéri elektromos autót választani a szakértők szerint, mert megtérül a befektetés. De jól át kell gondolni a finanszírozási formát.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elektromos autók beszerzésére vonatkozó állami támogatás hatása már érzékelhető finanszírozói oldalon az Arval szakértői szerint, annak ellenére, hogy a jelenlegi tisztán elektromos meghajtású gépjármű-kínálatot elsősorban városi felhasználásra tervezték. A szakemberek szerint ugyanis Magyarországon jelenleg is van egy olyan vállalati, vállalkozói bázis, ahol a munka jellege, a munkavégzés helye, illetve a vezetői szokások miatt ideális választás egy tisztán elektromos autó.

Kép: Flickr

Már rövid távon is megtérül

Az alacsony üzemeltetési költségek, különös tekintettel a fogyasztásra, valamint az olyan egyéb kedvezmények, mint a térítésmentes parkolás, egyre többek számára teszik megfontolandóvá az elektromos gépjárműpark építését. Kühn Patrik, az Arval operációs igazgatója szerint mindezek már rövid távon is jelentős összeget tesznek ki: „A tisztán elektromos meghajtású autók karbantartási költsége nagyságrendileg, átlagosan 40 százalékkal alacsonyabb a hagyományos belső égésű motorral szerelt gépjárművekénél, hiszen ezekben az autókban a garanciaidő alatt mindössze a szűrőket és a fékfolyadékot kell cserélni. Az üzemanyag-költségkülönbözet figyelembevételével a megtakarítás akár 60 százalék is lehet.”

Kovách Kristóf, az Arval értékesítési igazgatója úgy véli, az alacsony fenntartási költségek mellett előremutató döntés egy ilyen autó beszerzése: „Jelenlegi technológiai tudásunk szerint a jövő az elektromos gépjárműveké, de az elterjedésükhöz nem csak a sokak által kritizált hatótávnak kell növekednie. Fontos a megfelelő szervizháttér megléte is, hiszen egy ilyen autó teljesen eltérő beavatkozásokat kíván, és természetesen több töltőállomásra van szükség. E téren azonban jól látható a fejlődés, a technológia pedig egyre kiforrottabbá válik, így folyamatosan javul a választék hatékonysága. Éppen ezért egy ilyen autó már most is jó választás lehet sokak számára, különösen akkor, ha a munkavégzés jórészt városi, külvárosi közlekedést kíván.”

Jól át kell gondolni a finanszírozási formát

A vonzó állami támogatás, illetve a zöld rendszámos autókra vonatkozó különleges kedvezmények ellenére, a flotta gazdaságos fenntartásához elengedhetetlen a vállalatra szabott pénzügyi konstrukció. A pályázat azonban valamennyi finanszírozási forma esetében elérhető, így tartós bérletek esetén is, amelyről Hegedűs Péter, az Arval regionális operációs vezetője úgy véli, alacsonyabb kockázatai miatt jó választás különösen a kkv szektorban: „A tartós bérlet esetében az üzemeltetéshez, valamint a futamidő végi értékesítéshez kapcsolódó kockázatok a bérbeadót terhelik, a bérlő tehát egy szolgáltatáscsomagot vesz igénybe.” A szerződések kapcsán azonban több olyan szempont is van, amelyekre érdemes kiemelt figyelmet fordítani: „A jelenleg megpályázható állami támogatás tartalmaz olyan feltételeket – mint például a tartási időszak vagy a támogatás visszafizetési kötelezettsége –, amelyek hatással vannak az elektromos gépjárművek bérleti szerződéseire. Az elektromos gépjárművek lelke pedig az akkumulátor, amelynek javítási vagy csereköltségéről eltérően rendelkeznek a flottakezelők szerződéses kondíciói, így erre ugyancsak kiemelt figyelmet kell fordítani a szerződéskötés előtt.”

Az elektromos autók beszerzésére vonatkozó állami támogatásra 2017. május 1-jéig pályázhatnak az érdeklődők.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo