Bővülhet az idén az online álláspiac

A tavalyi 2,8 milliárd forint magyarországi összes online álláspiaci árbevételhez képest, melynek több mint 85 százalékát, pontosan 2,46 milliárd forintot az állásportálok adtak, az idei évre 10-15 százalékos növekedést prognosztizál éves online álláspiaci kutatása alapján az eNET.

Az online szegmens többi szereplőjével ellentétben az állásportálok és aggregátorok (gyűjtőoldalak) piacán jelentős visszaesést hozott a világválság: a hirdetések száma jelenleg a 2008-as szint 40 százalékát éri el. A növekedést a piaci helyzet javulása mellett új szolgáltatások bevezetésével tervezik elérni a megkérdezett cégvezetők.

Tavaly 20 ezer aktív hirdetés forgott az állásportálok szempontjából túltelített piacon, ahol a magasan vezető Profession (67%) mellett a CV Online, Monster, Workania és Jobline folytat versenyt. A piacvezető által diktált tempóban folyamatos a fejlesztés, amelynek részeként a jelenleg listázási modellben működő oldalak fokozatosan HR szolgáltatókká alakulnak át.

„Kutatásunk során a piaci szereplőkkel folytatott interjúkból kirajzolódott, hogy hatalmas a fejlődési lehetőség az állásportálok számára. Komplex szolgáltatásokat nyújtó oldalakká kell alakulniuk ahhoz, hogy a főként kis- és középvállalkozások egyre speciálisabb igényeit pontos, gyors szolgálják ki.” – mondta Kis Gergely, az eNET ügyvezetője. - „Ebbe az irányba mutat a kapcsolati hálók és értékelések mentén egymáshoz mérhető jelölteket profil alapján rendező munkavállalói adatbázisok iránti egyre növekvő igény, miközben a hagyományos eszköznek számító állásbörzék hanyatlóban vannak” – tette hozzá.

Kép: SXC

Nemzetközi szinten a közösségi média is kezd meghatározó szereplővé válni az álláspiacon – jelenleg Magyarországon 300.000 LinkedIn felhasználó van, de a komolyabb lehetőségek még hiányoznak. A csatorna legnagyobb erősségét, a profil központú, értékeléseken és ismertségeken alapuló hálózati felépítést várhatóan a hazai álláskereső és aggregátor oldalak is beépítik a rendszerükbe. A változó internetezési szokásokat jelzi a mobilizáció is, amelynek részeként egyre több a lokális mobiltelefonos keresés.

A nemzetközi trendeket követve itthon is elterjedőben vannak az ATS (Applicant Tracking System) és TMS (Talent Management System) megoldások, amelyek segítségével a kiválasztási folyamatok több ponton is automatizálhatóak és alkalmassá válnak skálázott tehetségmenedzsment rendszer kialakítására. Vállalati részről az employer branding kerül előtérbe, amely segítségével egy állásportál is választ adhat olyan kérdésekre, hogy milyen pluszt tud adni egy munkáltató a dolgozóinak, miért érdemes jelentkezni egy pozícióra.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo