Borsalino 2.0 – egy svájci üzletember újraöltöztetné a világot

A Borsalino cég kalapját hordta Winston Churchill és Truman elnök, Al Capone, a gengszterkirály és Alain Delon. A csődbe ment híres olasz kalapgyárat most svájci befektető kívánja talpra állítani.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy vidéki szegényember, Giuseppe Borsalino, a 19. sz. közepén alapította műhelyét, ahol fivérével napi 10 kalapot készítettek. A mesterséget Franciaországban kitanult mester nem csak a kalapgyártásban volt ügyes, de üzletemberként is: amikor 1900-ban meghalt, 1.250 alkalmazottja évi 750.000 kalapot készített, többségüket exportra.

Egy svájci üzletember lát benne fantáziát

Igaz, a korban szinte mindenki kalapot hordott, ám a divat változása később visszavetette a keresletet. A múlt század ötvenes éveiben lett ismét népszerűbb a kalap, Humphrey Bogart is azt viseli a híres Casablanca című filmben.

A nagy divatmárkák is átállnak a körforgásos üzleti modellre
A jövőben nem lesz olyan divatmárka, amely ne gyűjtené vissza vásárlóitól az elhordott vagy szimplán megunt ruhákat. A divattervezőknak arra is kell majd használniuk kreativitásukat, hogy miként hasznosítsák újra öltözetekben a legkülönfélébb anyagokat.

A divat azután ismét közbeszólt, a különlegesen öltöző színészek, művészek, modellek mellett még ortodox zsidók keresték a nyúl- és hódszőrből, vagy a még drágább teveszőrökből készülő, olcsónak nem mondható fejfedőket. A cég végül csődbe ment, de most egy genfi befektető megkísérli talpra állítani.

Philipp Camperio kereken 25 mió. euróért vette meg a márkanevet, a kalapgyár gépeit és a cég boltjait. Az utóbbiakból most újakat nyitnak és a hazai eladások mellett az Egyesült Államokat, Japánt és Kínát célozzák meg a hagyományos Borsalino-kalapokkal férfiak, nők és gyerekek számára.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo