Egy vidéki szegényember, Giuseppe Borsalino, a 19. sz. közepén alapította műhelyét, ahol fivérével napi 10 kalapot készítettek. A mesterséget Franciaországban kitanult mester nem csak a kalapgyártásban volt ügyes, de üzletemberként is: amikor 1900-ban meghalt, 1.250 alkalmazottja évi 750.000 kalapot készített, többségüket exportra.
Igaz, a korban szinte mindenki kalapot hordott, ám a divat változása később visszavetette a keresletet. A múlt század ötvenes éveiben lett ismét népszerűbb a kalap, Humphrey Bogart is azt viseli a híres Casablanca című filmben.
A divat azután ismét közbeszólt, a különlegesen öltöző színészek, művészek, modellek mellett még ortodox zsidók keresték a nyúl- és hódszőrből, vagy a még drágább teveszőrökből készülő, olcsónak nem mondható fejfedőket. A cég végül csődbe ment, de most egy genfi befektető megkísérli talpra állítani.
Philipp Camperio kereken 25 mió. euróért vette meg a márkanevet, a kalapgyár gépeit és a cég boltjait. Az utóbbiakból most újakat nyitnak és a hazai eladások mellett az Egyesült Államokat, Japánt és Kínát célozzák meg a hagyományos Borsalino-kalapokkal férfiak, nők és gyerekek számára.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)