Bejött az átszervezés, újra nyereséges az Opel

1999 óta először lett nyereséges az Opel, amelyet 2017 közepén vett át az amerikai General Motorstól a Peugeot és a Citroën kocsikat gyártó PSA konszern. A termelés átszervezésével és az állomány leépítésével az Opel az elmúlt évben 18,3 Mrd. eurós forgalomnál 860 millió eurós nyereséggel zárt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Opel élére a német Michael Lohscheller, a vállalat addigi pénzügyi vezetője került, aki korábban a Daimlernél, a Mitsubishinél és a VW-nél dolgozott. Az új vezérigazgató és gárdája egy év alatt 27 százalékkal csökkentette a költségeket, többek között elbocsátásokkal.

Opel Mokka

Összpontosítottak a legjövedelmezőbb értékesítési formákra: így a bérautó-flották helyett a flottakezelésre került a hangsúly és kiemeltek a magán-vásárlók, akik esetében a legmagasabb a haszonkulcs. Jelentősen csökkentették a választható felszereltségeket, ennek következtében átlagban nagyobb és jobban felszerelt autókat tudnak értékesíteni.

Az Opel európai piac részesedése az elmúlt 20 évben felére csökkent és az Unióban a pénzügyi

Még bizakodik a márka jövőjében az Opel
Egyes jelentések szerint az Opel márka az új tulajdonos, a francia PSA-konszern kocsijainak „burkát“ jelentik csak majd, míg a megmaradt német igazgató az önállóság legalább részleges megőrzését hangsúlyozta.
siker ellenére tavaly még 6.1 százalékról 5.7 százalékra mérséklődött. Európa mellett a vállalat most globális terjeszkedést tervez. Még idén visszatérnek az orosz piacra, valamint sok kisebb afrikai - és dél-amerikai országba, majd középtávon meg akarnak jelenni a kínai piacon is.

Az Opel vezetője figyelmeztetett: az e-autók elterjedése nem csak megváltoztatja a munkahelyeket, hanem sok munkahelybe kerül is majd. Ugyanakkor fenyeget a függőség az ázsiai akku-gyártóktól – ezért a kormányok támogatására van szükség az európai akkumulátor-gyártás kiépítéséhez.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

 

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo