Az Opel élére a német Michael Lohscheller, a vállalat addigi pénzügyi vezetője került, aki korábban a Daimlernél, a Mitsubishinél és a VW-nél dolgozott. Az új vezérigazgató és gárdája egy év alatt 27 százalékkal csökkentette a költségeket, többek között elbocsátásokkal.
Összpontosítottak a legjövedelmezőbb értékesítési formákra: így a bérautó-flották helyett a flottakezelésre került a hangsúly és kiemeltek a magán-vásárlók, akik esetében a legmagasabb a haszonkulcs. Jelentősen csökkentették a választható felszereltségeket, ennek következtében átlagban nagyobb és jobban felszerelt autókat tudnak értékesíteni.
Az Opel európai piac részesedése az elmúlt 20 évben felére csökkent és az Unióban a pénzügyi
Az Opel vezetője figyelmeztetett: az e-autók elterjedése nem csak megváltoztatja a munkahelyeket, hanem sok munkahelybe kerül is majd. Ugyanakkor fenyeget a függőség az ázsiai akku-gyártóktól – ezért a kormányok támogatására van szükség az európai akkumulátor-gyártás kiépítéséhez.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)