Bejött az átszervezés, újra nyereséges az Opel

1999 óta először lett nyereséges az Opel, amelyet 2017 közepén vett át az amerikai General Motorstól a Peugeot és a Citroën kocsikat gyártó PSA konszern. A termelés átszervezésével és az állomány leépítésével az Opel az elmúlt évben 18,3 Mrd. eurós forgalomnál 860 millió eurós nyereséggel zárt.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Opel élére a német Michael Lohscheller, a vállalat addigi pénzügyi vezetője került, aki korábban a Daimlernél, a Mitsubishinél és a VW-nél dolgozott. Az új vezérigazgató és gárdája egy év alatt 27 százalékkal csökkentette a költségeket, többek között elbocsátásokkal.

Opel Mokka

Összpontosítottak a legjövedelmezőbb értékesítési formákra: így a bérautó-flották helyett a flottakezelésre került a hangsúly és kiemeltek a magán-vásárlók, akik esetében a legmagasabb a haszonkulcs. Jelentősen csökkentették a választható felszereltségeket, ennek következtében átlagban nagyobb és jobban felszerelt autókat tudnak értékesíteni.

Az Opel európai piac részesedése az elmúlt 20 évben felére csökkent és az Unióban a pénzügyi

Még bizakodik a márka jövőjében az Opel
Egyes jelentések szerint az Opel márka az új tulajdonos, a francia PSA-konszern kocsijainak „burkát“ jelentik csak majd, míg a megmaradt német igazgató az önállóság legalább részleges megőrzését hangsúlyozta.
siker ellenére tavaly még 6.1 százalékról 5.7 százalékra mérséklődött. Európa mellett a vállalat most globális terjeszkedést tervez. Még idén visszatérnek az orosz piacra, valamint sok kisebb afrikai - és dél-amerikai országba, majd középtávon meg akarnak jelenni a kínai piacon is.

Az Opel vezetője figyelmeztetett: az e-autók elterjedése nem csak megváltoztatja a munkahelyeket, hanem sok munkahelybe kerül is majd. Ugyanakkor fenyeget a függőség az ázsiai akku-gyártóktól – ezért a kormányok támogatására van szükség az európai akkumulátor-gyártás kiépítéséhez.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

 

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo