A 2014. október 1-jét megelőzően beszerzett és 2014. október 1-jén még használatban lévő számlázó programok, igénybe vett online számlázó rendszerek, továbbá használatba vett, számla kibocsátására alkalmas saját fejlesztésű programok adatait az adóalanynak 2014. november 15-ig kell bejelenteni. A 2014. október 1-je és 2014. október 15-e között használatból kivont számlázó program, online számlázási szolgáltatás igénybevételének befejezését ugyancsak 2014. november 15-ig kell az adóhatósághoz bejelenteni. A nyomtatvány október 1-től nyújtható be elektronikus úton, vagy papír alapon – derül ki a NAV részletes tájékoztatójából.
A bejelentési kötelezettség kiterjed azokra a többfunkciós informatikai megoldásokra is – pl. komplex ügyviteli rendszerek – amelyek más funkciók mellett számla kibocsátására is alkalmasak – figyelmeztet a NAV a tájékoztatójában. Online számlázó rendszer alatt a hálózaton keresztül elérhető, számlázó szolgáltatást nyújtó rendszer értendő –figyelmeztet együttműködő partnerünk, az Adó Online.
Egyéb esetekben a rendeltetésszerű használatbavételből, illetve használatból való kivonásától számított 30 napon belül kell a bejelentést megtenni. A SZAMLAZO nyomtatvány elektronikus úton az ügyfélkapun keresztül, illetőleg papír alapon nyújtható be 2014. október 1-től az állami adóhatóságnak.
A nyomtatvány tervezete és az útmutató már elérhető a NAV honlapján.
A rendeletről itt olvashat részletesebben!