Az Európai Bizottság által előmozdított párbeszédnek köszönhetően a négy nagy online vállalat kötelezettséget vállalt arra, hogy 2 munkanapon belül reagál a tagállami hatóságoktól kapott, veszélyes termékekre vonatkozó értesítésekre, és 5 munkanapon belül intézkedik a vásárlóktól érkező bejelentések nyomán.
A fogyasztóknak ugyanolyan biztonságban kell lenniük, amikor az interneten vásárolnak, mint ha egy boltban tennék ezt, figyelmeztetett az illetékes uniós biztos.2016-ban az online értékesítés az EU-n belüli teljes értékesítés 20%-át tette ki (Eurostat). Ez azt jelzi, hogy minden online piactérnek folytatnia és fokoznia kell a veszélyes termékek eltávolítása terén tett erőfeszítéseit.
Az Alibaba csoport (az AliExpress nevében), az Amazon, az E-Bay és a Rakuten-France vállalták, hogy két munkanapon belüli reagálnak a hatóságok értesítéseir. Egyértelmű lehetőséget biztosítanak a fogyasztóknak a kínálatban szereplő veszélyes termékek bejelentésére. E bejelentéseket sürgősséggel kezelik, és öt munkanapon belül megfelelő választ adnak.
Külön egyedüli kapcsolattartó pontokat biztosítanak az uniós tagállami hatóságoknak a veszélyes termékekre vonatkozó értesítések és a termékbiztonsági kérdésekkel kapcsolatos kommunikáció elősegítése céljából.
Intézkedéseket hoznak annak megelőzése céljából, hogy ismét megjelenjenek a kínálatban azok a veszélyes termékek, amelyeket már eltávolítottak.
Tájékoztatást/képzést nyújtanak az eladóknak az uniós termékbiztonsági jogszabályok betartásáról, megkövetelik az eladóktól a jogszabályok betartását, valamint az uniós termékbiztonsági jogszabályokra mutató hivatkozást biztosítanak az eladóknak. (eu.hu)