Az osztrák származású Diess terve szerint átalakítják a konszern szervezeti formáját, fellazítják az eddigi erős koncentrációt. Az egyik ág, a MAN és a Scania teherautói, kamionjai és a Volkswagen haszonjárművei lesznek, ezt az ágat tőzsdére viszik.
A személyautóknál a “tömeggyártás” ágazathoz a VW, a Skoda és a SEAT tartozik majd, a prémium ágba pedig az Audi. Lesz “szuper-prémium” kategória is, tagjai a Porsche, a Lamborghini, a Bugatti és a Bentley.
Az átszervezés sokkal nagyobb hatalmat ad az új csúcs-vezető kezébe, mint amilyennel elődje rendelkezett.
Figyelemreméltó, hogy a konszern üzemi tanácsa, a dolgozók érdekképviselete az átszervezés után is igen erős marad, sőt: a tanács főtitkárát nevezték ki a konszern személyzeti főnökévé. Az üzemi tanács és Alsó-Szászország kormánya 12 hellyel rendelkezik a konszern 20 tagú felügyelő bizottságában.
(Forrás: Der Spiegel, Neue Zürcher Zeitung)