Az EFER egy olyan elektronikus rendszer, amelyet a kkv-k különböző adónemek, illetékek befizetésére használhatnak. A rendszer azért jelent könnyítést, mert a különböző adónemek kapcsán a különböző időpontokban fizetendő összegeket a cégek így egy összegben tudják a bankon keresztül elutalni” – emelte ki Murányi Levente, az MKB Bank szenior szaktanácsadója a Gazdaság TV-nek adott interjújában.
(A lehetőséget a szabályozás már az év eleje óta lehetővé teszi.)
„Ezzel a kis- és középvállalkozások havi szinten 25-30 ezer forintot takaríthatnak meg, míg a nagyobb végek akár 40 ezer forintot is.” hangsúlyozta a szakértő. Ennek a rendszernek a használatához azonban a kkv-knak regisztrálniuk kell az adóhatóság és a kormányzat elektronikus rendszerébe.
Az elektronikus ügyintézést továbbra is a központi elektronikus szolgáltató rendszeren (KR rendszer) keresztül lehet végrehajtani felhasználói névvel és jelszóval vagy elektronikus aláírással. A Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján megjelent rendelettervezetben felsorolt intéznivalókhoz ezek után is az adóhivatal honlapján tölthetők le az űrlapok, melyek kitöltésével és a KR rendszeren való beküldésével rendezhetők az ügyek.
Bár kevesen élnek a lehetőséggel, bankkártyával már eddig is lehetett adókötelezettségeket teljesíteni, azonban csak az adóhivatal elnöke által kijelölt ügyfélszolgálatokon, amelyek listájáról az adóhatóság honlapján tájékozódhatunk.