Autógumik minden évszaknak megfelelően – a négyévszakos gumiabroncs előnye!

A négyévszakos autógumi az 1970-es évek végén jelent meg, válaszul az autóvezetők szezonális gumiabroncs-problémáira. Az autósoknak a havas és jeges területeken minden évben váltaniuk kellett a nyári vagy „normál” abroncsok és a téli garnitúrák között, ami nagyszerűnek tűnt az abroncskereskedők számára, de bosszúságot okozott mindenki másnak. A Goodyear Tiempo autógumi volt az első egész szezonos modell a piacon, és később a gyártó ígéretet tett rá, hogy megszűnhet az évi kétszeri gumicsere.

A négyévszakos autógumi jelentősége napjainkban

Jelenleg a négyévszakos autógumik speciális gumikeverékekkel készülnek, amelyek rugalmasak és hajlékonyak maradnak, amikor a hőmérséklet 7 fokra vagy alább csökken. Ez az autótulajdonosok nagy része számára lehetővé teszi, hogy egész évben biztonságosan közlekedjenek. Nedves és száraz körülmények között egyaránt jól használhatók, és a legtöbb esetben még az enyhe telet is bírják, így a napi autóvezetéshez indokolatlanná válik a külön téli gumi. Azonban arra érdemes odafigyelni, hogy milyen területen élünk, mert például Ausztria vagy Szlovénia hegyvidékein már célszerűbb az eredményesebb tapadást biztosító téli gumit választani.

Az autóipar marketingzsenijeinek köszönhetjük a négyévszakos autógumit, amely megoldást jelentett arra az évente kétszeri tradícióra, amellyel sok járműtulajdonos szembesült a „nyári gumi” és a „téli gumi” közötti cserével. Bár extrém körülmények között nem biztos, hogy ideálisak, a négyévszakos gumiabroncsokat mégis úgy tervezték, hogy a hőmérséklet és az időjárási körülmények széles tartományában ellenállók legyenek.

 

A legnépszerűbb négyévszakos személyautó-gumik

Vessünk egy pillantást a ma kapható legjobb négyévszakos autógumikra, amelyeket a hazai online áruházakban (pl.: eMAG) beszerezhetünk.

Michelin – CrossClimate2

A CrossClimate2 a Golden Wrench-győztes (A Car Talk szerint) a legjobb négyévszakos gumiabroncs kategóriában, és az innovatív dizájnnak és a Michelin termikusan alkalmazkodó, minden évszakhoz alkalmas futófelület-keverékének köszönhetően a legjobb választás. Az egyedülálló kialakítás kiváló teljesítményt biztosít száraz és nedves útszakaszokon és téli időben egyaránt. Futófelület-keverékét úgy tervezték, hogy ellenálljon a száraz, nedves és zord időjárásnak. Még innovatív háromcsúcsos hegyi hópihe (3PMSF) besorolással is rendelkezik, ami nem minden gumira jellemző. A speciálisan kialakított autógumi mellett az egyedülálló futófelület-mintázat meredek szögekkel rendelkezik, amelyek elvezetik a vizet az érintkezési helytől, hogy csökkentsék a vízen futást és növeljék a tapadást. Közel 30-35 ezer forintért vásárolható meg.

Continental Allseason All Season Contact

Az egész évszakos autógumik egyesítik a nyári és a téli gumiabroncsok tulajdonságait, és hatékonyak, ugyanis megkímélnek minket az évszakok közötti cseréktől. Ennek a gumiabroncsnak „H” sebességi besorolása van, ami azt jelenti, hogy az autógumi biztonságosan képes 210 km/órás maximális sebességhez alkalmazkodni a sportjárműveken és a SUV-okon. Ennek a típusnak a nedves fékútja (0,5 mm és 1,5 mm közötti vízréteg esetén) 4 abroncs ABS-szel, 80 km/h sebességgel halad, ami kisebb, mint az alacsonyabb osztályoké. A gumiabroncs zajindexe 72 decibeles értékkel számolva 2, ez mérsékelt szintet jelent, ami jóval az európai határérték alatt van.

Az ebbe a zajszintű osztályba tartozó autógumi kiválasztása nagymértékben hozzájárul a gumiabroncs külső zajkibocsátásához.

A terméket már 31 ezer forintos áron megvásárolhatjuk, a különböző méretek áraiban természetesen lehetnek eltérések.

Összegzés

Ha olyan helyen élünk, ahol az időjárás (pl.: extrém és zord tél, jeges és havas útfelületekkel) befolyásolja a biztonságos közlekedést, akkor az ilyen esetekben a téli gumi a legcélszerűbb választás. Tanácsos alaposan körülnézni a korábban említett hazai website-okon, mert számos akcióba is belefuthatunk. Hasonlóképpen, a négyévszakos autógumi nem a legeredményesebb, ha maximális tapadásra van szükség, például versenypályán vagy nagy ívű kanyarokban.

 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo