Akik a legjobban járnak a kötelezővel jövőre

A bizotsítók egymára licitálva vállalták be a különböző engedményeket, aminek eredményeként akár 50 százalékot is elérhet egyes esetekben a kötelező biztosítási díj csökkenés. A PBA.hu elemzői az első órák tapasztalataiból képzett ügyfélprofilok alapján bemutatják a kampány top5 legboldogabb célcsoportját.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tökéletes játékelméleti esettanulmányt valósítottak meg a magyarországi kötelező biztosítási piacon versenyző biztosítók: mindenki tisztában volt vele, hogy engedni kell, és azt is tudták, hogy a többiek is hasonló lépésre készülnek, így további engedményeket is bevállaltak. Az eredmény: akár 50 százalékot is elérhet egyes esetekben a csökkenés. (Még a baleseti adó nélkül számolt nettó árak esetében is!)


Kép:sxc

Akik pedig a legjobban járnak majd:

1. Vidéki, kármentes autósok: egyes ajánlatokkal akár 53%-kal olcsóbb tarifa is található a korábbi legkedvezőbb árú kötelezőbiztosításhoz képest. „A biztosítók abból indulnak ki, hogy ez a célcsoport ritkán használja gépjárművét, nagy becsben tartja azt, ráadásul a kedvezőtlen gazdasági folyamatok (életszínvonal-romlás, emelkedő benzinárak) miatt még kevesebbet fogják használni. Így csökken a baleset esélye" - magyarázza Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.

2. Vállalkozók, a KKV-szektor általában: noha mindenki a kkv-k támogatásáról szónokol, úgy fest, hogy a biztosítók tesznek is értékelhető lépéseket: 30-40 százalékkal olcsóbb kötelezőket lehet szerezni kis haszongépjárműre, céges flottára. „A céges flották általában cascot is kötnek, az együttkötési kedvezményekkel erős ügyfélkör építhető, és további bevételre számíthatnak az erre a szegmensre célzó biztosítótársaságok" - mondja Vass Gábor.

3. Átlagos helyzetű család lakáshitellel: Jó eséllyel ellensúlyozható a baleseti adó mértéke a piacon fellelhető kínálatok között válogatva, és így legalább a háztartás ezen költségtételében nem kell drágulásra számítani 2012-ben. Vass Gábor szerint a hiteleseket célzó kedvezmények mögött az rejlik, hogy erre a célcsoportra specializált biztosítási és pénzügyi termékek értékesítésére készülnek a biztosítók és a velük egy tulajdonosi körben levő bankok.

4. Átlagos életszínvonalú fővárosi fiatal, 10 évesnél idősebb autóval: bár abszolút kockázatos célcsoportnak tűnik a lámpától lámpáig gyorsulók kasztja, mégis van biztosító, aki jelentős árcsökkenéssel díjazza őket, ha nála kötnek. „Az egyedülálló férfiakból idővel családapák és jó ügyfelek lesznek, ez magyarázatot adhat a kedvezményekre." - vélekedik a PBA ügyvezetője. Természetesen a nagy árcsökkenés elsősorban a kármentesekre érvényes.

5. Családapa, rendezett körülményekkel az agglomerációban: ők azon kevesek közé tartoznak, akik korábban márkára is hajlandóak voltak áldozni (hasonló célcsoport még az egyedülálló nők a gépjárműtulajdonosok között), azaz nem feltétlenül a legolcsóbb biztosítást választották. Jó szokásukat az ismertebb nevű biztosítók speciális kedvezményekkel díjazzák. „Ez a célcsoport jó bevételtermelő lehetőségeket rejt magában, így azok a biztosítók, amelyek nagy létszámú ügyfélkörrel rendelkeznek, most jó eredménnyel specializálódhatnak az értékes ügyfélszegmensre" - állítja a PBA első embere.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo