Akik a legjobban járnak a kötelezővel jövőre

A bizotsítók egymára licitálva vállalták be a különböző engedményeket, aminek eredményeként akár 50 százalékot is elérhet egyes esetekben a kötelező biztosítási díj csökkenés. A PBA.hu elemzői az első órák tapasztalataiból képzett ügyfélprofilok alapján bemutatják a kampány top5 legboldogabb célcsoportját.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Tökéletes játékelméleti esettanulmányt valósítottak meg a magyarországi kötelező biztosítási piacon versenyző biztosítók: mindenki tisztában volt vele, hogy engedni kell, és azt is tudták, hogy a többiek is hasonló lépésre készülnek, így további engedményeket is bevállaltak. Az eredmény: akár 50 százalékot is elérhet egyes esetekben a csökkenés. (Még a baleseti adó nélkül számolt nettó árak esetében is!)


Kép:sxc

Akik pedig a legjobban járnak majd:

1. Vidéki, kármentes autósok: egyes ajánlatokkal akár 53%-kal olcsóbb tarifa is található a korábbi legkedvezőbb árú kötelezőbiztosításhoz képest. „A biztosítók abból indulnak ki, hogy ez a célcsoport ritkán használja gépjárművét, nagy becsben tartja azt, ráadásul a kedvezőtlen gazdasági folyamatok (életszínvonal-romlás, emelkedő benzinárak) miatt még kevesebbet fogják használni. Így csökken a baleset esélye" - magyarázza Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.

2. Vállalkozók, a KKV-szektor általában: noha mindenki a kkv-k támogatásáról szónokol, úgy fest, hogy a biztosítók tesznek is értékelhető lépéseket: 30-40 százalékkal olcsóbb kötelezőket lehet szerezni kis haszongépjárműre, céges flottára. „A céges flották általában cascot is kötnek, az együttkötési kedvezményekkel erős ügyfélkör építhető, és további bevételre számíthatnak az erre a szegmensre célzó biztosítótársaságok" - mondja Vass Gábor.

3. Átlagos helyzetű család lakáshitellel: Jó eséllyel ellensúlyozható a baleseti adó mértéke a piacon fellelhető kínálatok között válogatva, és így legalább a háztartás ezen költségtételében nem kell drágulásra számítani 2012-ben. Vass Gábor szerint a hiteleseket célzó kedvezmények mögött az rejlik, hogy erre a célcsoportra specializált biztosítási és pénzügyi termékek értékesítésére készülnek a biztosítók és a velük egy tulajdonosi körben levő bankok.

4. Átlagos életszínvonalú fővárosi fiatal, 10 évesnél idősebb autóval: bár abszolút kockázatos célcsoportnak tűnik a lámpától lámpáig gyorsulók kasztja, mégis van biztosító, aki jelentős árcsökkenéssel díjazza őket, ha nála kötnek. „Az egyedülálló férfiakból idővel családapák és jó ügyfelek lesznek, ez magyarázatot adhat a kedvezményekre." - vélekedik a PBA ügyvezetője. Természetesen a nagy árcsökkenés elsősorban a kármentesekre érvényes.

5. Családapa, rendezett körülményekkel az agglomerációban: ők azon kevesek közé tartoznak, akik korábban márkára is hajlandóak voltak áldozni (hasonló célcsoport még az egyedülálló nők a gépjárműtulajdonosok között), azaz nem feltétlenül a legolcsóbb biztosítást választották. Jó szokásukat az ismertebb nevű biztosítók speciális kedvezményekkel díjazzák. „Ez a célcsoport jó bevételtermelő lehetőségeket rejt magában, így azok a biztosítók, amelyek nagy létszámú ügyfélkörrel rendelkeznek, most jó eredménnyel specializálódhatnak az értékes ügyfélszegmensre" - állítja a PBA első embere.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo