A kávé jót tesz az üzletnek

Egy most elkészült felmérés szerint azoknak a szolgáltatóknak a forgalma, akiknél gyakorlat, hogy egy pohár kávéval vagy ásványvízzel kedveskednek kuncsaftjaiknak, könnyebb a vevők megtartása. Ezeket a vállalkozásokat természetesen nem a konkrét gesztus, hanem az általa is megjelenített vevőcentrikus mentalitás teszi sikeressé. Itthon azonban például a szépségszalonok elenyésző, mindössze 16 százaléka „látja vendégül" kuncsaftjait.

Hazánkban ez a szokás még messze nem ilyen elterjedt, bár az üzleti életben nálunk is természetes, hogy az irodába érkezőt a fogadó fél „vendégül látja". Az ügyfélszolgálaton, a fodrásznál vagy a magánrendelőben azonban legfeljebb lejárt magazinokat olvasgathatunk, míg várunk a sorunkra.

Az emberek jelentős része nagyon jó néven venné, ha a fodrásznál, a ruházati boltban vagy a biztosítónál megkínálnák ásványvízzel vagy kávéval - derül ki a Caffé Perté legújabb nem reprezentatív hazai felméréséből. Ennek ellenére mindössze a megkérdezett szépségszalonok 16 százaléka válaszolta azt, hogy megkínálják a vendégeiket. Ugyanakkor egy szőnyegáruház tapasztalatai szerint - teszi hozzá Boda Andrea, a Caffé Perté marketing vezetője -, 10-ből kilenc ember elfogadja, ha kávéval kínálják, és aki nem, az is értékeli a figyelmességet. Az egyik budapesti olasz szépségszalonban a kávé és a víz a „szolgáltatás része", az ügyfél elégedettségében komoly szerepet játszik, hiszen az olasz kuncsaftok szinte elvárják, hogy minőségi kávéval kínálják meg őket.

Nem fér bele?

A hazai marketinggyakorlat ennek ellenére mégsem él ezzel az olcsó és hatékony lehetőséggel, a kérdést álkifogásokkal intézik el. A megkérdezett fodrászüzletek 39 százaléka nyilatkozta ugyanis, hogy a kávé ára nem férne bele az árrésbe, illetve hogy a szolgáltatás árába a kávé árát már nem tudná forgalomcsökkenés nélkül beépíteni. A fodrászok 24 százaléka továbbá úgy gondolta, hogy az efféle kínálásnak itthon nincs kultúrája.

„A konkurenseknek általában meg sem fordul a fejében ez az apró gesztus, holott ha nem is csak a kávéért jár vissza a vendég, de döntésében mindenképpen ösztönző szerepet játszik" - mondta el tapasztalatait egy kisebb magyar fodrászüzlet. S valóban, a felmérés szerint a fodrászok 21 százaléka még soha nem gondolt a kínálásra.

Természetesen itt nem csak fodrászatokról van szó - hangoztatta Boda Andrea. Sokan vennék szívesen a kínálást az autószalonban, a gumisnál, a magánorvos várójában vagy a könyvesboltban is. A megkérdezett potenciális ügyfelek - járókelők - 46 százaléka egyértelműen kijelenti, ha kapna egy jó kávét a fodrásznál vagy biztosítónál töltött idő alatt, biztosan ragaszkodna a helyszínhez, természetesen a fő szolgáltatás megfelelő színvonala mellett.

40 forint

Egy minőségi eszpresszót elkészíteni legfeljebb 40-70 forintba, és a korszerű filteres, vagy kapszulás készülékekkel egy percbe kerül - mutat rá a szakember. Ez az ár meg sem látszik a szolgáltatási díjakban, miközben akár évekig tartó hűséget kaphatunk cserébe.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo