A vasúti forgalmat is követné az adóhivatal

Kiterjesztené a vasútra is a közúton működő elektronikus áruforgalom-ellenőrző rendszert a kormány. A napokban tartott egyeztetésen a vasúttársaságok kétségeiket fejezték ki a rendszer változatlan átvételével kapcsolatban – értesült a Magyar Idők.

Kép: Pixabay

Elektronikus vasúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (eváer) néven vezetné be a kormány – a közúti fuvarozói adatszolgáltatáshoz hasonlóan – a vasúti szállítmányok online nyomon követését. Az érintett társaságokkal a kormány és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal is egyeztet – erősítette meg a Magyar Idők értesüléseit Kovács Imre a Rail Cargo Hungária igazgatósági elnöke.

A lapnak nyilatkozó ágazati szereplő szerint kormányzat hajlik rá, hogy figyelembe vegye a vasúti árufuvarozás sajátosságait, amikor kiválasztja az ellenőrzés eszközeit. A szakember elmondta, hogy a vasúti árufuvarozás jelen állapotában is sokkal szabályozottabb, mint korábban a közúti fuvarozás volt. Ahhoz, hogy egy közúti járművet megrakjanak és célba juttassanak, az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) 2015. január 1-jei bevezetése előtt csak a menetlevél kitöltésére volt szükség.

Az igazgatóság elnöke jelezte azt is, hogy a vasúttársaságok rendelkeznek mindazokkal az adatokkal, amelyek a rakomány tartalmára, pillanatnyi helyére, illetve a célállomásra vonatkoznak. Most arról szólnak az egyeztetések – többek között az adóhivatallal –, hogy ezek az adatok milyen módon és platformon kerülnek a hatósághoz. A hatóságok ugyanakkor rugalmasnak bizonyultak az eddigi tárgyalásokon, nem sürgetik a rendszer mielőbbi bevezetését, jól működő és zökkenőmentes átállásban érdekeltek.

Nem tűnnek el csak úgy a szerelvények

Egy vasúti szerelvény közlekedtetéséhez engedélyre van szükség a pályakapacitás-elosztótól, meg kell rendelni a rendező pályaudvari szolgáltatásokat, a tolatást, az áru mozgatását, ezeket szintén dokumentálják. A szerelvény közlekedését a forgalomirányítás követi nyomon a pályahálózaton, nem tűnhet el egy teljes vonat – mint ahogy a szóbeszéd szerint egyes, olajat szállító szerelvényeknek nyomuk veszett a 90-es években –, és nem lehet önkényesen rakodni a forgalmi okból félreállított teherkocsikat.

Különösen jól dokumentáltak a nemzetközi konténerforgalomban szállított áruk – magyarázta Kovács Imre. A tengeri kikötőkben tételesen átvizsgálják és regisztrálják az árukat, a konténerek zártak, emellett szerelvényben, irányvonatként közlekednek. Hazánkban összesen három olyan terminál van, ahol konténereket kezelnek, vagyis ezeknek a vonatoknak az országon belüli mozgása is előre meghatározott.

420 milliárdot szakított az állam az online kasszákkal
Két év alatt összesen több mint 420 milliárd forintot - egyebek mellett adóbevételekből, járulékokból, bírságokból származó bevételt - hozott a költségvetésnek az online pénztárgép és az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer).
 

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo