A vasúti forgalmat is követné az adóhivatal

Kiterjesztené a vasútra is a közúton működő elektronikus áruforgalom-ellenőrző rendszert a kormány. A napokban tartott egyeztetésen a vasúttársaságok kétségeiket fejezték ki a rendszer változatlan átvételével kapcsolatban – értesült a Magyar Idők.

Kép: Pixabay

Elektronikus vasúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (eváer) néven vezetné be a kormány – a közúti fuvarozói adatszolgáltatáshoz hasonlóan – a vasúti szállítmányok online nyomon követését. Az érintett társaságokkal a kormány és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal is egyeztet – erősítette meg a Magyar Idők értesüléseit Kovács Imre a Rail Cargo Hungária igazgatósági elnöke.

A lapnak nyilatkozó ágazati szereplő szerint kormányzat hajlik rá, hogy figyelembe vegye a vasúti árufuvarozás sajátosságait, amikor kiválasztja az ellenőrzés eszközeit. A szakember elmondta, hogy a vasúti árufuvarozás jelen állapotában is sokkal szabályozottabb, mint korábban a közúti fuvarozás volt. Ahhoz, hogy egy közúti járművet megrakjanak és célba juttassanak, az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) 2015. január 1-jei bevezetése előtt csak a menetlevél kitöltésére volt szükség.

Az igazgatóság elnöke jelezte azt is, hogy a vasúttársaságok rendelkeznek mindazokkal az adatokkal, amelyek a rakomány tartalmára, pillanatnyi helyére, illetve a célállomásra vonatkoznak. Most arról szólnak az egyeztetések – többek között az adóhivatallal –, hogy ezek az adatok milyen módon és platformon kerülnek a hatósághoz. A hatóságok ugyanakkor rugalmasnak bizonyultak az eddigi tárgyalásokon, nem sürgetik a rendszer mielőbbi bevezetését, jól működő és zökkenőmentes átállásban érdekeltek.

Nem tűnnek el csak úgy a szerelvények

Egy vasúti szerelvény közlekedtetéséhez engedélyre van szükség a pályakapacitás-elosztótól, meg kell rendelni a rendező pályaudvari szolgáltatásokat, a tolatást, az áru mozgatását, ezeket szintén dokumentálják. A szerelvény közlekedését a forgalomirányítás követi nyomon a pályahálózaton, nem tűnhet el egy teljes vonat – mint ahogy a szóbeszéd szerint egyes, olajat szállító szerelvényeknek nyomuk veszett a 90-es években –, és nem lehet önkényesen rakodni a forgalmi okból félreállított teherkocsikat.

Különösen jól dokumentáltak a nemzetközi konténerforgalomban szállított áruk – magyarázta Kovács Imre. A tengeri kikötőkben tételesen átvizsgálják és regisztrálják az árukat, a konténerek zártak, emellett szerelvényben, irányvonatként közlekednek. Hazánkban összesen három olyan terminál van, ahol konténereket kezelnek, vagyis ezeknek a vonatoknak az országon belüli mozgása is előre meghatározott.

420 milliárdot szakított az állam az online kasszákkal
Két év alatt összesen több mint 420 milliárd forintot - egyebek mellett adóbevételekből, járulékokból, bírságokból származó bevételt - hozott a költségvetésnek az online pénztárgép és az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer).
 

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo