A SEO éri meg a leginkább a kkv-k szerint

A Facebookban még mindig nagyon bíznak a magyar vállalkozások marketing területen, emellett a keresőoptimalizálást érzik még hatékonynak. A tartalom marketing még sehol nincs, pedig ez a jövő útja.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

A WebShop-Expert Kft 2014-es évet vizsgáló tanulmánya szerint, az kibertérben mozgó magyar vállalkozások többsége a SEO-ra voksol, mint leghatékonyabb marketing eszközre. (Nemrég a Google megint módosította a keresőalgoritmust.) A keresőoptimalizáláshoz számos jó tanácsot és tippet találhatunk, de annak is vannak jelei, hogy már ez sem olyan csodafegyver, mint amilyennek gondolták a vállalkozások.

A netes marketingeszközök közül a második helyet a fent említett kutatásban talán nem meglepő módon a social Média vitte el, azon belül is a Facebook és az Adwords. Az elégedettség vizsgálatakor a SEO 4.17 pontot kapott a Google Adwords 3,62, a remarketing 3,52, a social Media 3,28, a Facebook hirdetések 3,12-öt, a hírlevelek 3,04-et, míg a kupon 2,93-al és az afiliate (együttműködési rendszer, ahol a médiatulajdonos jutalékot kap egyeztetett feltételek mellett a hirdetőtől) 2,48-al zárták a sort.

A megkérdezett vállalkozások egyharmada nem küld hírlevelet. Ez kissé különös, figyelembe véve, hogy még mindig egy igen hatékony marketing eszköznek számít, és igazán nem nevezhető drágának. (Itt találja szakértőnk hírlevél kisokosát!)

A Facebook tarol

A közösségi oldalak vizsgálata során a felmérésben világosan látszott a Facebook sokat emlegetett egyeduralma, 80 százalék fölötti részesedéssel. Messze lemaradva 28%-al a Goggle+ a második, majd a Youtube, és a Pinterest következik, de kapott mérhető mennyiségű voksot az Instagram és a Linkedln is. Szinte az összes közösségi oldalnál megfigyelhető egy marketing szempontú növekedés a tavalyi évhez képest.

Tartalommarketing - még van hova fejlődni

A tartalommarketingben még mindig az egyedi termékleírások vezetnek. Noha a folyamatos tartalomszolgáltatás egyre fontosabbá válik, Magyarországon, még a webáruházakat üzemeltetőknek is hozzávetőlegesen a fele hajlandó ilyen jellegű marketingbe invesztálni. Az a fele, aki hajlik a többlet szolgáltatásra, blogot ír (amit lehet, hogy jobb szakértőre bízni), és bejegyzéseket tesz közzé a közösségi médiában, ám a saját készítésű videókról csak 22 százalék gondolta úgy, hogy hasznos.

YouTube-kisokos vállalkozásoknak
A multimédia, a mozgókép mára alapvető kommunikációs eszközzé vált. Hogy használhatjuk ki a legnagyobb videós közösségi oldalt a cégünk érdekében? És mi az, amit semmiképpen ne tegyünk? Szakértőnk segít!

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo