A SEO éri meg a leginkább a kkv-k szerint

A Facebookban még mindig nagyon bíznak a magyar vállalkozások marketing területen, emellett a keresőoptimalizálást érzik még hatékonynak. A tartalom marketing még sehol nincs, pedig ez a jövő útja.

Kép:PP archív

A WebShop-Expert Kft 2014-es évet vizsgáló tanulmánya szerint, az kibertérben mozgó magyar vállalkozások többsége a SEO-ra voksol, mint leghatékonyabb marketing eszközre. (Nemrég a Google megint módosította a keresőalgoritmust.) A keresőoptimalizáláshoz számos jó tanácsot és tippet találhatunk, de annak is vannak jelei, hogy már ez sem olyan csodafegyver, mint amilyennek gondolták a vállalkozások.

A netes marketingeszközök közül a második helyet a fent említett kutatásban talán nem meglepő módon a social Média vitte el, azon belül is a Facebook és az Adwords. Az elégedettség vizsgálatakor a SEO 4.17 pontot kapott a Google Adwords 3,62, a remarketing 3,52, a social Media 3,28, a Facebook hirdetések 3,12-öt, a hírlevelek 3,04-et, míg a kupon 2,93-al és az afiliate (együttműködési rendszer, ahol a médiatulajdonos jutalékot kap egyeztetett feltételek mellett a hirdetőtől) 2,48-al zárták a sort.

A megkérdezett vállalkozások egyharmada nem küld hírlevelet. Ez kissé különös, figyelembe véve, hogy még mindig egy igen hatékony marketing eszköznek számít, és igazán nem nevezhető drágának. (Itt találja szakértőnk hírlevél kisokosát!)

A Facebook tarol

A közösségi oldalak vizsgálata során a felmérésben világosan látszott a Facebook sokat emlegetett egyeduralma, 80 százalék fölötti részesedéssel. Messze lemaradva 28%-al a Goggle+ a második, majd a Youtube, és a Pinterest következik, de kapott mérhető mennyiségű voksot az Instagram és a Linkedln is. Szinte az összes közösségi oldalnál megfigyelhető egy marketing szempontú növekedés a tavalyi évhez képest.

Tartalommarketing - még van hova fejlődni

A tartalommarketingben még mindig az egyedi termékleírások vezetnek. Noha a folyamatos tartalomszolgáltatás egyre fontosabbá válik, Magyarországon, még a webáruházakat üzemeltetőknek is hozzávetőlegesen a fele hajlandó ilyen jellegű marketingbe invesztálni. Az a fele, aki hajlik a többlet szolgáltatásra, blogot ír (amit lehet, hogy jobb szakértőre bízni), és bejegyzéseket tesz közzé a közösségi médiában, ám a saját készítésű videókról csak 22 százalék gondolta úgy, hogy hasznos.

YouTube-kisokos vállalkozásoknak
A multimédia, a mozgókép mára alapvető kommunikációs eszközzé vált. Hogy használhatjuk ki a legnagyobb videós közösségi oldalt a cégünk érdekében? És mi az, amit semmiképpen ne tegyünk? Szakértőnk segít!

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo