Az automatikus adattovábbítás ugyan nem érinti a kézi számlákat, azonban az adóhatóság a számlák adattartalmára így is igényt tart. Ezért esetükben a 100–500 ezer Ft közötti áfatartalmú számlákról 5 naptári napon belül, az 500 ezer Ft felettiekről pedig 1 naptári napon belül kell jelentést küldeni. Ezt az adatszolgáltatási portál webfelületén manuálisan kell majd megtenni, ahol a számlának az áfatörvény szerinti összes adatát be kell majd rögzíteni.
A többletadminisztráció nem titkolt célja, hogy a kézi számlával működő cégeket a számítógép alapú és ezáltal online számla-adatszolgáltatás felé terelje a rendszer. Erre kínálhat alternatívát a NAV által elkészített, bárki részére elérhető online számlázóprogram, amelyet regisztrációhoz kötötten lehet használni. Július elseje után is lehet regisztrálni a NAV számlázóprogramjára azoknak, akik nem saját fejlesztésű vagy előfizetéses számlázó szoftvert használnak, de legkésőbb az első adatszolgáltatással érintett számla kiállításáig el kell végezni a műveletet. Bár ez sok, most még számlatömböt használó vállalkozásnak megoldást jelenthet a felesleges adminisztráció elkerülésére, de hátránya, hogy a program nemcsak a 100 ezer Ft-ot meghaladó áfatartalmú számlákat jelenti, hanem mindet.
Sajnos mivel a NAV által kínált program csak az egyszerű eseteket tudja kezelni, ezért azoknak a nagyobb cégeknek, melyeknek fontos a számlázóprogram vállalatirányítási rendszerbe való integrációja, nem nyújt alternatívát. Adatfeltöltési és lekérdezési funkciók híján azok számára sem ad megoldást a NAV számlázórendszere, akik sok számlát bocsátanak ki.