Segítséget vártak a NAV-tól a Patkós-Cassa károsultjai, akik bejelentették a hatóságnak, hogy önhibájukon kívül nem jutottak a kasszához. A Piac & Profit is megírta, ezer cég sirathatja a befizetett előleget vagy a kasszák teljes vételárát, miután olyan forgalmazóval szerződtek, amely az összeg átvétele után elérhetetlenné vált.
Az adóhatóság közleményt adott ki, amely szerint a forgalmazó és a megrendelő közötti polgári jogi vitához nincs közük, a nyomozás pedig a rendőrség hatásköre. Azzal „vigasztalják” a károsultakat, hogy a kiadott regisztrációs kódok érvényesek maradnak.
Ha a viszonteladó nem teljesíti a szerződéses kötelezettségét a megrendelő, illetve a forgalmazó felé, az a polgári jogviszony keretei között értékelhető magatartás. A gazdasági élet szereplői közti polgári jogi kérdések kívül esnek az adóhatóság hatáskörén, a büntetőjogi felelősség kivizsgálása pedig a rendőrségre tartozik – írja a NAV.
Az adóhatóság azt javasolja, hogy aki a Patkós-Cassa Informatikai Kft.-n keresztül rendelt online pénztárgépet, vegye fel a kapcsolatot a pénztárgép forgalmazójával a további teendők tisztázása érdekében. A NAV felhívta a figyelmet arra is, hogy az állami adóhatóság által adott üzembe helyezési, illetve a támogatás igénybevételére jogosító egyedi kód mindaddig felhasználható, amíg annak igénybevételével az online pénztárgépet üzembe helyezik. Ennek megfelelően, aki támogatási tartalommal rendelkező üzembe helyezési kóddal rendelkezik, az a támogatási igényét továbbra is érvényesíteni tudja.