A külföldi piacok jelenthetik a hazai cégeknek a kitörést a válságból

Bár a KSH adatai alapján 2020-ban 4,3 százalékkal csökkent a hazai áruk kivitele 2019-hez képest, fontos, hogy egyre több hazai cég ismerje föl a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségeket. Az exporttevékenység sikeres kiépítése azon is múlhat, hogy mennyire innovatív az adott vállalat. Ehhez három lépés szükséges: a termék vagy szolgáltatás folyamatos fejlesztése, az egyedi terméktulajdonságok meghatározása, továbbá a nemzetközi kapcsolatok kitartó és következetes bővítése.

A koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatása a cégek exporttevékenységén is megérződött, mivel a KSH adatai alapján 2020 év végén az előző évhez képest 4,3 százalékkal csökkent az export. Bár idén év elejétől már megfigyelhető a javulás, és az export februárban januárhoz képest 9,3 százalékkal nőtt, bőven van még tér a nyitásra.

A K&H nagyvállalati növekedési index 2020. negyedik negyedéves eredményei alapján ugyanis a hazai nagyvállalatok több mint felének (52 százalék) egyáltalán nem származik bevétele Magyarországon kívüli piacokról, ami érdemben nem változott az idei első negyedéves eredmények alapján (50 százalék).

„A jelenlegi válság alatt a nemzetközi értékesítés fenntartása kitörési pontot jelenthet a vállalatok számára. Amellett ugyanis, hogy ellenállóbbá teszi őket, versenyképességük megőrzését és dinamikus fejlődését is elősegítheti. Kulcsfontosságú lehet ezért, hogy minél több hazai cég külföldi piacokra is kilépjen” – foglalta össze Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
A K&H családi vállalatok klub előadói szerint a külföldi piac kiépítése következetes munkával érhető el, amelyet az alábbi lépésekkel érdemes elkezdeni.

Legyenek előremutató fejlesztéseink, innováljunk!

Azok a cégek tudnak érvényesülni más országokban, akik az aktuális gazdasági körülményekre gyorsan reagálva, nemzetközi szinten is előremutató fejlesztéseket visznek végbe. Ez akkor sikeres, ha folyamatosan figyeljük, elemezzük a nemzetközi trendeket, versenytársakat, emellett azokra az igényekre adunk megoldást, amire a fogyasztóknak valóban szükségünk van. További fontos szempont, hogy termékünket minden esetben az adott piacra szabjuk, és ne ugyanazt próbáljuk értékesíteni minden országban.

Határozzuk meg az egyedi terméktulajdonságokat!

Ahhoz, hogy a külföldi piacokon ki tudjunk emelkedni, magas minőséget kell képviselnünk. Ehhez először azt szükséges meghatározni, hogy mi emeli ki a mi termékünket, szolgáltatásunkat a versenytársak közül, vagyis mi az egyedi terméktulajdonság, azaz a USP (unique selling proposion), ami többek között lehet a technológia, a gyártás hatékonysága vagy a cég filozófiája. Tehát ne kizárólag az ár legyen az, ami megkülönböztet minket, hanem elsősorban értéket teremtsünk, és azt árazzuk be.

Építsünk nemzetközi kapcsolatokat – a járvány idején is!

Az innovatív fejlesztések mellett a mostani körülmények között is elengedhetetlen a nemzetközi kapcsolatok kitartó és szisztematikus építése, amire főként online formában van lehetőség. Ezek az események, beszerzési találkozók ugyanis alkalmat adhatnak a márkanév láthatóságának növelésére és a partneri háló bővítésére is. A megfelelő rendezvény kiválasztásában azt érdemes mérlegelni, hogy csak olyanon vegyünk részt, amelyen a saját vevői körünket legsikeresebben érjük el. Ebben számos hazai cég, többek között a HIPA befektetési ügynökség, a CED gazdaságfejlesztésért felelős szervezet, valamint a HEPA exportfejlesztési ügynökség programjai is támpontot adhatnak.

Véleményvezér

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo