A külföldi piacok jelenthetik a hazai cégeknek a kitörést a válságból

Bár a KSH adatai alapján 2020-ban 4,3 százalékkal csökkent a hazai áruk kivitele 2019-hez képest, fontos, hogy egyre több hazai cég ismerje föl a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségeket. Az exporttevékenység sikeres kiépítése azon is múlhat, hogy mennyire innovatív az adott vállalat. Ehhez három lépés szükséges: a termék vagy szolgáltatás folyamatos fejlesztése, az egyedi terméktulajdonságok meghatározása, továbbá a nemzetközi kapcsolatok kitartó és következetes bővítése.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatása a cégek exporttevékenységén is megérződött, mivel a KSH adatai alapján 2020 év végén az előző évhez képest 4,3 százalékkal csökkent az export. Bár idén év elejétől már megfigyelhető a javulás, és az export februárban januárhoz képest 9,3 százalékkal nőtt, bőven van még tér a nyitásra.

A K&H nagyvállalati növekedési index 2020. negyedik negyedéves eredményei alapján ugyanis a hazai nagyvállalatok több mint felének (52 százalék) egyáltalán nem származik bevétele Magyarországon kívüli piacokról, ami érdemben nem változott az idei első negyedéves eredmények alapján (50 százalék).

„A jelenlegi válság alatt a nemzetközi értékesítés fenntartása kitörési pontot jelenthet a vállalatok számára. Amellett ugyanis, hogy ellenállóbbá teszi őket, versenyképességük megőrzését és dinamikus fejlődését is elősegítheti. Kulcsfontosságú lehet ezért, hogy minél több hazai cég külföldi piacokra is kilépjen” – foglalta össze Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
A K&H családi vállalatok klub előadói szerint a külföldi piac kiépítése következetes munkával érhető el, amelyet az alábbi lépésekkel érdemes elkezdeni.

Legyenek előremutató fejlesztéseink, innováljunk!

Azok a cégek tudnak érvényesülni más országokban, akik az aktuális gazdasági körülményekre gyorsan reagálva, nemzetközi szinten is előremutató fejlesztéseket visznek végbe. Ez akkor sikeres, ha folyamatosan figyeljük, elemezzük a nemzetközi trendeket, versenytársakat, emellett azokra az igényekre adunk megoldást, amire a fogyasztóknak valóban szükségünk van. További fontos szempont, hogy termékünket minden esetben az adott piacra szabjuk, és ne ugyanazt próbáljuk értékesíteni minden országban.

Határozzuk meg az egyedi terméktulajdonságokat!

Ahhoz, hogy a külföldi piacokon ki tudjunk emelkedni, magas minőséget kell képviselnünk. Ehhez először azt szükséges meghatározni, hogy mi emeli ki a mi termékünket, szolgáltatásunkat a versenytársak közül, vagyis mi az egyedi terméktulajdonság, azaz a USP (unique selling proposion), ami többek között lehet a technológia, a gyártás hatékonysága vagy a cég filozófiája. Tehát ne kizárólag az ár legyen az, ami megkülönböztet minket, hanem elsősorban értéket teremtsünk, és azt árazzuk be.

Építsünk nemzetközi kapcsolatokat – a járvány idején is!

Az innovatív fejlesztések mellett a mostani körülmények között is elengedhetetlen a nemzetközi kapcsolatok kitartó és szisztematikus építése, amire főként online formában van lehetőség. Ezek az események, beszerzési találkozók ugyanis alkalmat adhatnak a márkanév láthatóságának növelésére és a partneri háló bővítésére is. A megfelelő rendezvény kiválasztásában azt érdemes mérlegelni, hogy csak olyanon vegyünk részt, amelyen a saját vevői körünket legsikeresebben érjük el. Ebben számos hazai cég, többek között a HIPA befektetési ügynökség, a CED gazdaságfejlesztésért felelős szervezet, valamint a HEPA exportfejlesztési ügynökség programjai is támpontot adhatnak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo