A középvállalatok dolgozói változásokat várnak 2017-től

Az európai középvállalatok munkavállalóinak túlnyomó többsége 2017-ben a munkában betöltött szerepének változását várja a Ricoh Europe által megrendelt legújabb kutatás szerint.

Az 50-500 munkavállalót foglalkoztató vállalatokban dolgozó válaszadók 96%-a egyetért abban, hogy a digitális szakadék, a gazdasági bizonytalanság és a szabályváltozások a munkájukat befolyásoló legfontosabb tényezők. Azonban optimisták, és szilárdnak érzik pozíciójukat. Mindössze 8%-uk gondolja, hogy munkahelyet vált, és csupán 12% lát kevesebb karrier lehetőséget 2017-ben.

Kép: Pixabay

A kutatásban részt vevő 790 középpiaci munkavállaló többsége 2017-ben szeretne elmozdulni a kreatív erőforrás-gazdálkodás és a technológia által támogatott munkamódszerek felé.

  • 57%-uk várja, hogy cége még kreatívabb módon használja ki a rendelkezésére álló erőforrásokat
  • 62%-uk úgy véli, cégének fejlesztenie kellene a folyamatokon és a meglévő technológiákon
  • 64%-uk egyetért abban, hogy az új technológiák jelentős mértékben javítják az együttműködési lehetőségeket
A középpiaci munkavállalók 58%-a bízik abban, hogy vállalata az évet a jelenleginél erősebb pozícióban zárja majd.
Az emberközpontúság segíthet megállítani a fluktuációt
Kutatási adatok igazolják, hogy a vezetővel való rossz kapcsolat miatt mond fel manapság a legtöbb munkavállaló. A BKIK tudásátadással segíti a vállalkozásokat, hogy megismerjék az emberközpontú vezetés lehetőségeit.
David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója elmondta: „Az európai középvállalatok strukturális, erőforrás-jellegű és magatartásbeli kihívásokkal néznek szembe. Ennek ellenére a változások jelenlegi periódusára nem szabad fenyegetésként tekinteni. A gazdasági bizonytalanság valószínűleg folytatódik, a kkv-knak viszont előre kell lépniük. A munkavállalók tudatában vannak e ténynek és azt várják, hogy céljaik eléréséhez a megfelelő eszközök birtokában legyenek.”

“Az együttműködő munkacsoportok jelentik minden sikeres vállalkozás hajtóerejét, és az olyan, jövőbe mutató digitális megoldások, mint például a kognitív táblák, előmozdítják a növekedést. A munkavállalók az együttműködést megkönnyítő digitális technológiák rendelkezésre állását várják vezetőiktől a lehető leghatékonyabb munkavégzés érdekében. Mindannyian ugyanolyan elkötelezettek a pozitív irányú változás iránt.”

Louella Fernandes, a Quocirca iparági elemző cég társigazgatója hozzátette: „Az információkezelés folyamatának fókuszba helyezése nélkül a vállalatok többsége számára küzdelmes időszak következik. A cégeknek át kell értékelniük hosszú távú digitális stratégiájukat. Akik ezt megteszik, azok lesznek a legjobb helyzetben ahhoz, hogy kihasználhassák a digitális szakadék által megnyitott új esélyeket és alkalmazhassák a növekedést támogató új munkamódszereket. Úgy gondolom, idén a cégek fokozatosan ki fogják aknázni a technológia lehetőségeit. A digitális magabiztosság előmozdítása a munkahelyeken elengedhetetlen lesz a sikeres teljesítményhez.”

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo