A spanyol Talgo cég által gyártott szerelvények váltják majd fel folyamatosan a Deutsche Bahn (DB) távolsági vonatait. Először Berlin és Amszterdam között helyezik majd üzembe az Ecx-et, amely kevesebb, mint 6 óra alatt teszi meg a távolságot. Ezt követően az északi-tengeri üdülőhelyek kapnak Ecx összeköttetést.
A szerelvényekre a felszállás is kényelmesebb lesz: a megfelelő peronokon szintben áll meg a vonat, így kerekesszékes utasok önállóan is be tudnak szállni. Az első osztály 85, a második 485 ülőhelyet biztosít, mindenütt lesz hely mind kerékpárok, mind egyéb sporteszközök tárolására.
Az új vonatokat a távolsági közlekedés fejlesztését szolgáló program keretében rendelték meg, a 23 szerelvény összköltsége 550 millió euró. Míg 2015-ben 130 millió utasa volt a német távolsági vonatoknak, tavaly már 145 millió, és a DB további emelkedésre számít.
A vasúttársaságot egyébként a sok késés és a szolgáltatás egyéb fogyatékosságai miatt újabban sok bírálat érte, a közönség után a kormány részéről is.
(Forrás: Der Spiegel)