A biometrikus azonosításé lehet a jövő

Gyorsan nő a bolti mobilfizetések száma Magyarországon a Mastercard legfrissebb adatai szerint. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest idén május végéig a magyar kártyabirtokosok jóval több alkalommal használtak mobiltelefont egyérintéses fizetésre – az új belépőknek köszönhetően a növekedés 2018 elején huszonhatszoros volt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„Jól indult az év a mobilfizetés szempontjából, és jók a kilátásaink az év további részére nézve is, hiszen még a nyári fesztiválszezon előtt vagyunk. Az egyetemisták körében végzett kutatásunk  szerint a felsőoktatásban tanulók több mint 20%-a már használ mobiltárcát, mégpedig elsősorban a nyári fesztiválokon. Így arra számítunk, hogy idén jelentősen nő a mobilfizetés népszerűsége, és egyre magabiztosabban fizetünk majd mobillal az üzletek pénztárainál” – mondta el Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Magyarországon jelenleg öt kereskedelmi bank: a Budapest Bank, a Gránit Bank, a K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank a mobiltárcái teszik lehetővé az ügyfeleknek, hogy kártya helyett mobiljukat érintsék a terminálhoz.

Kép: PP Archív

Előtérben a biztonság a digitális vásárlás minden területén

Ma még a készpénz a király, de holnap a mobil lesz
Azokban a gazdaságokban, ahol ma még a készpénz a király, a mobilfizetési rendszerek gyorsan túlszárnyalhatja a kártyás fizetéseket. A cashnek ugyanis nincs komoly előnye egy jól felépített mobilfizetési rendszerrel szemben.
Miközben a digitális fizetés Magyarországon is egyre népszerűbb és változatlanul biztonságos, a kártyabirtokosok fokozott védelme érdekében lépteti életbe az Európai Unió azt az új szabályozást, amely előírja, hogy digitális fizetéseket csak úgynevezett erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication) után hagyhatja jóvá a szolgáltató.

Mindez azt jelenti, hogy a három rendelkezésre álló azonosítás típusból: az ismereten alapuló (pl.: jelszó), a birtokláson alapuló (pl.: token kártya) és a biometrikus azonosításból (pl.: ujjlenyomat) legalább kettőt használni kell a fizetés jóváhagyásánál.

„Ebben a helyzetben a legnagyobb kihívás, hogy a fokozott biztonság és többszörös azonosítás ne jelentse a fizetési élmény romlását, ne legyen hosszadalmas és főképp ne vezessen a vásárlás megszakításához. Amellett, hogy biztonságos és gyors, a biometrikus azonosítás, nem igényel további információt vagy speciális eszközt” – tette hozzá Eölyüs Endre.  A magyarok egyébként nyitottak a biometrikus fizetésre – ezt alátámasztják a cég korábbi adatai is, mely szerint a magyar válaszadók több mint fele jobban bízik a biometrikus, mint a hagyományos hitelesítési módokban.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo