45 km-es sebességgel száguldhat a "Volksroller"

Előkészületben a „Volksroller”: kínai partnerrel készül elektromos roller gyártására a VW, miközben egyre több a vita az új jármű engedélyezéséről és veszélyeiről.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BMW után a Volkswagen is beszáll az elektromos rollerektől várható új, nagy üzletbe. A NIU kínai startuppal együttműködésben tervezett Streetmate 45 km-es sebességet ér el és 60 kilométert tesz meg egy töltéssel. Lecsapható ülése is lesz, így nem kell lábbal indítani.

volkswagen-newsroom.com

A 2014-ben alapított NIU kipróbált cég, országában már 640.000 E-scootert gyártott, piaci részesedése 40 százalék. Más német autógyártók és egyéb cégek is beszállnak a versenybe, miután a számítások azt mutatják: 2030-ra az elektromos mini-járművek üzlete világviszonylatban eléri a 450 Mrd. eurót, s ennek harmada Európára jut majd.

Míg az Egyesült Államokban és másutt az e-rollerek forgalmát engedélyezték, Németországban

Mindent külön kell szabályozni, ami gurul
A német kormány hamarosan engedélyezi az elektromos rollerek használatát, de a szabályozás módja még vitatott. Egyelőre nincs döntés arról, hogy engedélyezzék-e a lassabb e-rollerek használatát a járdákon, mert sokan balesetektől tartanak.
még folyik a vita arról, hol közlekedhessenek. Az illetékes miniszter javaslatát, hogy azokkal 12 km-es sebességig lehessen a járdákon és a kerékpárutakon is gurulni, az úttesten pedig 20 km legyen a maximális sebességük, sokan vitatják. Félnek a gyalogosok baleseteitől, akik nem észlelhetik a zajtalanul közeledő rollereket.

A tervezett német szabályozás egyébként a kerékpárokhoz hasonló felszerelést írna elő az e-rollereknél: első-, hátsó - és fékvilágítás, fék mindkét keréken, macskaszem. Kötelező lenne a biztosítás, de nem lenne az a sisakviselés (Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo