45 km-es sebességgel száguldhat a "Volksroller"

Előkészületben a „Volksroller”: kínai partnerrel készül elektromos roller gyártására a VW, miközben egyre több a vita az új jármű engedélyezéséről és veszélyeiről.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BMW után a Volkswagen is beszáll az elektromos rollerektől várható új, nagy üzletbe. A NIU kínai startuppal együttműködésben tervezett Streetmate 45 km-es sebességet ér el és 60 kilométert tesz meg egy töltéssel. Lecsapható ülése is lesz, így nem kell lábbal indítani.

volkswagen-newsroom.com

A 2014-ben alapított NIU kipróbált cég, országában már 640.000 E-scootert gyártott, piaci részesedése 40 százalék. Más német autógyártók és egyéb cégek is beszállnak a versenybe, miután a számítások azt mutatják: 2030-ra az elektromos mini-járművek üzlete világviszonylatban eléri a 450 Mrd. eurót, s ennek harmada Európára jut majd.

Míg az Egyesült Államokban és másutt az e-rollerek forgalmát engedélyezték, Németországban

Mindent külön kell szabályozni, ami gurul
A német kormány hamarosan engedélyezi az elektromos rollerek használatát, de a szabályozás módja még vitatott. Egyelőre nincs döntés arról, hogy engedélyezzék-e a lassabb e-rollerek használatát a járdákon, mert sokan balesetektől tartanak.
még folyik a vita arról, hol közlekedhessenek. Az illetékes miniszter javaslatát, hogy azokkal 12 km-es sebességig lehessen a járdákon és a kerékpárutakon is gurulni, az úttesten pedig 20 km legyen a maximális sebességük, sokan vitatják. Félnek a gyalogosok baleseteitől, akik nem észlelhetik a zajtalanul közeledő rollereket.

A tervezett német szabályozás egyébként a kerékpárokhoz hasonló felszerelést írna elő az e-rollereknél: első-, hátsó - és fékvilágítás, fék mindkét keréken, macskaszem. Kötelező lenne a biztosítás, de nem lenne az a sisakviselés (Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo