A fogyasztók világszerte egyre érzékenyebbek a környezeti problémákra és egyre többen vannak, akik ökológiai lábnyomukat környezetbarát termékek vásárlásával próbálják csökkenteni. Világszerte az Y generáció 81 százaléka gondolja úgy, hogy az üzleti vállalkozásoknak fontos szerepet kell játszani a fenntartható fejlesztési célok elérésében.
Folyamatosan növekszik azon nagyvállalatok száma, amelyek a hagyományos termékekkel szemben egyre több olyan terméket gyártanak, amelyek kevésbé károsak a környezetre, és egyre többen építik be marketingstartégiájukba is a környezetvédelmet. Ezért is törekszik arra egyre több vállalat, hogy a jövő azon startupjaiba invesztáljon, amelyek a klímaváltozás kihívásaira keresik a megoldást.
A greentech startupperek élhetőbbé teszik a jövőt
A jövő innovátorait keresi akcelerátor programjába a Climate-KIC, amely 2010 óta működteti greentech inkubációs programját, több mint 12 helyszínen a kontinensen. Az elmúlt években a programba bekerült startupok összesen 450 millió eurónyi külső forrást szereztek.
A program bármilyen fázisban lévő startupok jelentkezését várja. A tapasztalatok szerint a leggyakrabban ötletfázisban lévő csapatok jelentkeznek a közösséghez, de előfordul olyan startup is, amelynek már van prototípusa vagy kész üzleti terve. Az anyagi támogatás mellett nagyon fontos a stratégiai tanácsadás, hiszen sokan nem tudják, hogy olyan ötlettel rendelkeznek, amely a hagyományos megoldásokhoz képest energiahatékonyabb, víztakarékosabb, kevesebb hulladékot termel vagy kisebb a károsanyag-kibocsátása.
A startupok 2018. február 28-ig jelentkezhetnek az Akcelerátor Programra.