A dm Magyarország az elmúlt gazdasági évben több mint 208 milliárd forintos forgalmat ért el, ez 28,38 százalékkal magasabb az előző évhez képest, az online shop forgalma kimagaslóan, 56,93 százalékkal növekedett.
A drogéria sikereit nemcsak a forgalmi számok mutatják, a dm Magyarországon a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján a 2022/23-as gazdasági évben növelni tudta a részesedését a teljes vegyiáru-szektoron belül mind a teljes piacon, mind a drogériák körében. A lánc piacvezető az arcápoló termékek értékbeli eladásában, a drogériák körében pedig első az arcápolás, az intim eszközök, a fogkefe, a pelenka és a lábápolás kategóriákban, szinte kivétel nélkül mindegyik felsorolt termékkörben növelve értékbeli részesedését az előző gazdasági évhez képest*. A Mindig megéri tartós ár stratégiának köszönhetően az árak a dm-ben négy hónapig nem emelkednek, ez kiszámíthatóságot ad a változó gazdasági körülmények között is.
Omnichannel értékesítési startégiát követ a dm
A sikerekben fontos szerepe van annak, hogy szorosan összefonódnak a digitális és offline értékesítési módok, szolgáltatások és kommunikációs csatornák. A weboldal nem egy különálló értékesítési csatornaként szerepel, inkább az üzletek polcainak meghosszabbításaként funkcionál. Az online és az offline térben is kiemelt fókuszt kap továbbra is a drogéria active beauty törzsvásárlói programja, amelynek jelenleg 1,9 millió (+10 százalék) tagja van. A dm a 30. jubileum alkalmából 30X-os active beauty ajánlatokkal kedveskedett a vásárlóknak többször is az év során.
Takarékos bánásmód az erőforrásokkal
A kiemelkedő eredményt a dm változatlan boltszám mellett érte el. Az üzletek megújulása folyamatos, idén nyáron érkeztek el a második mérföldkőhöz: központi elemként megjelent a boltokban egy szépség sziget, összesen 48 bolt rendelkezik már az új üzletképpel. Ambiciózus program célozza a fosszilis energiahordozókról való leválást az üzlethálózatban is, 18 helyszínen valósult meg az elmúlt évben a gázról és távhőről való leválás. Az üzlethálózatban is elindult a napelemek telepítése 20 egységet érintően, a boltok 70 százaléka pedig már LED technológiát használ.
Emberség és odafigyelés: középpontban a női egészség
A dm több hónapon át tartó kampányt szentelt a női egészség témakörének, dolgozóknak és nagyközönségnek szóló eseményekkel és tartalmakkal is készültek. A hazai dm májusban elindított egy egészségkamion roadshow-t is, amellyel üzleteiknél és fesztiválokon lehetett találkozni. A 30. jubileum alkalmából egy 30 millió forintos keretösszegű pályázatot is kiírtak szeptemberben civil szervezetek számára a női egészség témakörében.
A dm továbbra is stabil, kiszámítható feltételek biztosít a munkatársaknak is, az év eleji béremelésen kívül júliusban extra 8 százalékos béremelést hajtottak végre, a 30. jubileum alkalmából 170 ezer forintos egyszeri jutalmat biztosítottak a dolgozóknak céges utalvány formájában. A női egészség fókuszhoz illeszkedően minden munkatárs számára egészségbiztosítást kötött a vállalat.
*(Nielsen IQ - 2022. október-2023 augusztus 30.)
(x)