A jelenség oka egész egyszerűen a motiváció elvesztése. A motiválatlanság pedig mérhető módon megjelenik cége eredményességén és bevételén. Éppen ezért fontos tudnunk és ismernünk ezt a problémát, valamint hatékony megoldást találnunk rá, hogy minél előbb visszatereljük munkatársainkat egy lelkes, motivált állapotba. Ezt a „terelgetést” pedig nem, vagy nem csak pénzzel érhetjük el, léteznek kifinomultabb és hatásosabb módok is erre a célra.
Az igazán sikeres cégvezetők legfontosabb tulajdonságai közé tartozik, hogy munkatársaikat elképesztő módon képesek motiválni. S ahogy írtam, a lelkesítést nem csupán magasabb fizetéssel lehet elérni. Sőt, vannak olyan esetek, amikor a pénz egyáltalán nem segít. Néhány egyszerű motivációs tréning elvégzésével azonban kiváló eredményeket lehet elérni rövid időn belül.
3 motivációs módszer, amihez nincs szükség pénzre
- Csapatépítő tréning. Egy összeszokott, jó csapat lendületesebben, eredményesebben tud együtt dolgozni. Ráadásul csökkentheti a munkahelyi konfliktusokat, melyek erősen demotiváló hatásúak. (Itt olvashat bővebben erről a témáról.)
- Találja meg, melyik alkalmazott mihez ért igazán, és ha kell, módosítson a munkabeosztásokon. Bizonyított tény, hogy mindenki motiváltabban végzi azokat a feladatokat, melyekben sikerélménye van.
- Elsőre meglepő lehet, de saját cége márkaépítésével is motiváltabbá teheti alkalmazottait. Legtöbben szívesebben dolgoznak egy híres, jó nevű cégnél.
Kása Béla Z-Press, a tréningkönyvek kiadója