3 motivációs módszer, amihez nincs szükség pénzre

A legtöbb vezető szembesül azzal a problémával, hogy a munkatársai egy idő után nem lelkesednek kellőképpen feladataikért. Sokkal több időt vesz igénybe egy-egy munkafázis, mint korábban, ami akár komoly anyagi veszteséget is jelenthet a cégnek. A jelenség oka lehet a motiváció elvesztése.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelenség oka egész egyszerűen a motiváció elvesztése. A motiválatlanság pedig mérhető módon megjelenik cége eredményességén és bevételén. Éppen ezért fontos tudnunk és ismernünk ezt a problémát, valamint hatékony megoldást találnunk rá, hogy minél előbb visszatereljük munkatársainkat egy lelkes, motivált állapotba. Ezt a „terelgetést” pedig nem, vagy nem csak pénzzel érhetjük el, léteznek kifinomultabb és hatásosabb módok is erre a célra.

Csak a jó kérdésen múlik a motiváció?
Érdekes megfigyelni, hogy a vezetők többsége úgy próbál motiválni, ahogyan az emberek többsége ajándékot vesz: „aminek én is örülnék” alapon. Pedig kommunikációval ki lehet deríteni, hogy mi az, amivel a munkatársak leginkább motiválhatók.
Hogyan segítheti a motiváció újjáéledését és folyamatos ébrentartását?

Az igazán sikeres cégvezetők legfontosabb tulajdonságai közé tartozik, hogy munkatársaikat elképesztő módon képesek motiválni. S ahogy írtam, a lelkesítést nem csupán magasabb fizetéssel lehet elérni. Sőt, vannak olyan esetek, amikor a pénz egyáltalán nem segít. Néhány egyszerű motivációs tréning elvégzésével azonban kiváló eredményeket lehet elérni rövid időn belül.

Kép:flcikr

3 motivációs módszer, amihez nincs szükség pénzre

  • Csapatépítő tréning. Egy összeszokott, jó csapat lendületesebben, eredményesebben tud együtt dolgozni. Ráadásul csökkentheti a munkahelyi konfliktusokat, melyek erősen demotiváló hatásúak. (Itt olvashat bővebben erről a témáról.)
  • Találja meg, melyik alkalmazott mihez ért igazán, és ha kell, módosítson a munkabeosztásokon. Bizonyított tény, hogy mindenki motiváltabban végzi azokat a feladatokat, melyekben sikerélménye van.
  • Elsőre meglepő lehet, de saját cége márkaépítésével is motiváltabbá teheti alkalmazottait. Legtöbben szívesebben dolgoznak egy híres, jó nevű cégnél.
Rengeteg további módja van annak, hogyan szerezheti vissza és tarthatja fent alkalmazottainál azt a motivált, lelkes állapotot, melynek köszönhetően ők is lényegesen jobban érzik majd magukat munka közben, ráadásul cége eredményein, bevételén is pozitív változásokat képes elérni.

Kása Béla Z-Press, a tréningkönyvek kiadója

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo