3 motivációs módszer, amihez nincs szükség pénzre

A legtöbb vezető szembesül azzal a problémával, hogy a munkatársai egy idő után nem lelkesednek kellőképpen feladataikért. Sokkal több időt vesz igénybe egy-egy munkafázis, mint korábban, ami akár komoly anyagi veszteséget is jelenthet a cégnek. A jelenség oka lehet a motiváció elvesztése.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A jelenség oka egész egyszerűen a motiváció elvesztése. A motiválatlanság pedig mérhető módon megjelenik cége eredményességén és bevételén. Éppen ezért fontos tudnunk és ismernünk ezt a problémát, valamint hatékony megoldást találnunk rá, hogy minél előbb visszatereljük munkatársainkat egy lelkes, motivált állapotba. Ezt a „terelgetést” pedig nem, vagy nem csak pénzzel érhetjük el, léteznek kifinomultabb és hatásosabb módok is erre a célra.

Csak a jó kérdésen múlik a motiváció?
Érdekes megfigyelni, hogy a vezetők többsége úgy próbál motiválni, ahogyan az emberek többsége ajándékot vesz: „aminek én is örülnék” alapon. Pedig kommunikációval ki lehet deríteni, hogy mi az, amivel a munkatársak leginkább motiválhatók.
Hogyan segítheti a motiváció újjáéledését és folyamatos ébrentartását?

Az igazán sikeres cégvezetők legfontosabb tulajdonságai közé tartozik, hogy munkatársaikat elképesztő módon képesek motiválni. S ahogy írtam, a lelkesítést nem csupán magasabb fizetéssel lehet elérni. Sőt, vannak olyan esetek, amikor a pénz egyáltalán nem segít. Néhány egyszerű motivációs tréning elvégzésével azonban kiváló eredményeket lehet elérni rövid időn belül.

Kép:flcikr

3 motivációs módszer, amihez nincs szükség pénzre

  • Csapatépítő tréning. Egy összeszokott, jó csapat lendületesebben, eredményesebben tud együtt dolgozni. Ráadásul csökkentheti a munkahelyi konfliktusokat, melyek erősen demotiváló hatásúak. (Itt olvashat bővebben erről a témáról.)
  • Találja meg, melyik alkalmazott mihez ért igazán, és ha kell, módosítson a munkabeosztásokon. Bizonyított tény, hogy mindenki motiváltabban végzi azokat a feladatokat, melyekben sikerélménye van.
  • Elsőre meglepő lehet, de saját cége márkaépítésével is motiváltabbá teheti alkalmazottait. Legtöbben szívesebben dolgoznak egy híres, jó nevű cégnél.
Rengeteg további módja van annak, hogyan szerezheti vissza és tarthatja fent alkalmazottainál azt a motivált, lelkes állapotot, melynek köszönhetően ők is lényegesen jobban érzik majd magukat munka közben, ráadásul cége eredményein, bevételén is pozitív változásokat képes elérni.

Kása Béla Z-Press, a tréningkönyvek kiadója

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo