Az adminisztrációs terhek csökkentése érdekében egyszerűbb lett a Támogatói Okiratok aláírása, illetve kézbesítése: ezek elektronikus úton történnek, melynek köszönhetően hatékonyabb és gyorsabb lesz az ügymenet. (Az elektronikus, illetve on-line ügyintézés kiterjesztését, az elektronikus aláírás bevezetését, az Egységes Monitoring Információs Rendszer fejlesztését javasolták a legtöbben az Állami Számvevőszék európai uniós forrásokhoz való hozzáféréséről szóló korábbi felmérésében a válaszadók.)
A papírmentes pályázati rendszer kialakításának legújabb állomásaként 2013 júliusától egyes pályázatoknál a Támogatói Okiratok kiállítása és kedvezményezettekhez történő eljuttatása is elektronikus úton történik.
Korábban a dokumentumot a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség képviseletében eljáró közreműködő szervezet több napos átfutási idővel postán küldte ki a kedvezményezettnek. Mostantól ez az immár elektronikus aláírással ellátott dokumentum is az ügynökség honlapjáról nyíló úgynevezett Pályázati E-ügyintézés felületen lesz – már az okirat aláírásának pillanatában - hozzáférhető.
Az újításnak köszönhetően több ezer levél nyomtatásának, iktatásának, postázásának anyagi és adminisztrációs terhe válik megtakaríthatóvá, a pályázók pedig szinte azonnal megkezdhetik a projektjükkel kapcsolatos kötelezettségeik teljesítését.