Nem gondolnánk, de fenyegetést is jelent ránk a foci Eb

A csoportmérkőzésekkel hamarosan kezdetét veszi a 17. férfi labdarúgó Európa-bajnokság, amely miatt jellemzően megnő az online sportfogadások száma, ezzel együtt annak kockázata is, hogy a kiberbűnözők különféle csalási módszerekkel kísérletet tesznek - elsődlegesen - pénzszerzés céljából, minél több személyes adat begyűjtésére, a sportfogadni vágyók esetleges naivitását, vagy figyelmetlenségét kihasználva. A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH), a Szerencsejáték Zrt. (SZRT), az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) a kibertérből érkező támadások elleni hatékony védekezés és a játékosok védelme érdekében egy közös figyelemfelhívó, információbiztonsági tudatosságnövelő kampányt indít.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olyan népszerű sportesemények, mint például a labdarúgó mérkőzések, különösen a nemzetközi bajnokságok, esetén megnőhet az online csalások száma. A hamis jegyértékesítéstől kezdve a személyes és banki adatok eltulajdonításáig rendkívül széles a skála, amellyel találkozhatunk. A tapasztalatok szerint a meccsek fokozott izgalma, a lelkes szurkolás elvonhatja a sportfogadók figyelmét, és könnyebben dőlhetnek be a tuti tippeknek, az álomszerű bónuszajánlatoknak vagy a túl vonzó oddsoknak az esetleg még játékszervezői engedéllyel sem rendelkező oldalakon.

A kampányt bemutató sajtótájékoztató résztvevői: Álmos Gergő (ORFK Kiberstratégiai Osztály), Bor Olivér (Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága) és Pállai Krisztián (Szerencsejáték Zrt.)
A kampányt bemutató sajtótájékoztató résztvevői: Álmos Gergő (ORFK Kiberstratégiai Osztály), Bor Olivér (Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága) és Pállai Krisztián (Szerencsejáték Zrt.)

„A tét Te vagy!” kezdeményezés célja, hogy bemutassa a sportesemények vonatkozásában felmerülő csalástípusokat, trendeket, az online sportfogadásokhoz kapcsolódó információbiztonsági kockázatokat, emellett külön figyelmet fordítva a megelőzésre és a védekezésre is a kibertérben. A kampány résztvevői a közös fellépés erejével kívánják felhívni a játékosok és a felhasználók figyelmét az illegális szerencsejáték-oldalak veszélyeire, a játékosok személyes és banki adatainak védelmére, valamint a kiskorúakat és sérülékeny csoportokat védő szigorú magyar előírások betartására.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a nagyobb sportszervezetek és a nagyszabású sportesemények vonzzák a kiberbűnözőket. A 2022-es FIFA-világbajnokság idején - szakértői becslések szerint - több mint 100 csaló domain adta ki magát a katari világbajnokság hivatalos weboldalainak, illetve 53 gyanús alkalmazást tiltottak ki a hatóságok a különféle online alkalmazásokból. Ezeket jellemzően reklám- és rosszindulatú programok letöltésére tervezték.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo