A „Vállalati hálózatok átalakulóban: Felülkerekedni a káoszon" című jelentésben IT- és telekommunikációs vezetők kiemelték, hogy a biztonság, a csalások és a csatornák növekvő számából eredő komplexitás jelentik számukra a legégetőbb aggodalmat. Az új technológiák azonban - mint például a biometrikus rendszerek, a mesterséges intelligencia, blockchain technológia – lehetőséget jelenthetnek a biztonság és ellenőrzés fejlesztésére.
Ettől függetlenül a szoftveralapú nagykiterjedésű hálózatot (SD-WAN) is a vállalati hálózatok fejlődésének alapjául szolgáló kritikus technológiaként jelölték meg. Ennek ellenére Észak-Amerika hátrányban van más régiókkal összevetve a szoftveralapú hálózat (SDN) kiépítése terén (50% vs. 65-78%).
„Napjaink digitális gazdaságában a vállalatok egyre összetettebb működéssel és fokozott ügyfélelvárásokkal szembesülnek. Mindeközben gyakoribbak a biztonsági támadások és a kommunikációs túlterheltség, fokozva a káoszt. Ezek a jelenségek a korábbinál még inkább kifinomultabb hálózatot követelnek.” - nyilatkozta Doug Suriano, az Oracle Communications vezető alelnöke és ügyvezető igazgatója.
Nagyobb vállalati hálózatok, nagyobb problémák
A válaszadók 91 százaléka a három legfontosabb kihívás közé sorolta a biztonságot, különösen Ázsia és Latin-Amerika területén, ahol a mobilhasználat a legnépszerűbb. Emellett a válaszadók több mint egyharmada értékelte a biztonságot legfontosabb kihívásként vállalati hálózataik tervezésével, kiépítésével és kezelésével kapcsolatban. A mobileszközök egyre fokozottabb terjedése újradefiniálja a hálózat szélét, de a biztonság továbbra is égető problémát jelent.
A felmérésben résztvevő válaszadók 76 százaléka szerint vállalati hálózatuk szélessége és kiterjedése egyre inkább bővül. A hálózat felhasználói számára egyre több csatorna áll rendelkezésre. Míg a hangalapú kommunikáció és az e-mail jelentik az uralkodó kommunikációs csatornákat, addig a videó, a chat és az egyéb alkalmazáson belüli kommunikáció is egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert. Mindez befolyásolja a hálózat kiépítésének és kezelésének módját, valamint azt, hogy mi határozza meg a hálózat szélét.
A vállalati hálózatok bővülésével párhuzamosan egyre nagyobb kihívást jelent hatékony kezelésük – mutat rá az Oracle Communications által közzétett új tanulmány.