Továbbra is majdnem egy tucat az EU-ban működő légitársaság weboldala megtévesztő információkat, valótlan árakat vagy egyéb módon az európai fogyasztói szabályoknak nem megfelelő tájékoztatást nyújt - derül ki egy csütörtökön közzétett bizottsági jelentésből. Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztos a 18 hónapig tartó, a félrevezető reklámok és tisztességtelen eljárások kivizsgálására indított folyamatot lezáró jelentésről szólva elmondta, hogy a vizsgált 70 légitársaság internetes oldala közül 16 tökéletesen megfelel az EU-s elvárásoknak. 52 társaság azonnal reagált a Bizottság panaszaira és ígéretet tett a kifogásolt problémák gyors orvoslására, illetve a valótlan információk, reklámok eltüntetésére. A fogyasztóvédelmi szempontból nem megfelelő oldalakat fenntartó társaságok közt szerepel a Malév és a Wizzair is, melyek azonban szintén vállalták, hogy orvosolják a felmerült aggályokat.
Kuneva szerint a gazdasági válság miatt különösen fontos, hogy a fogyasztók transzparens tájékoztatást és megfelelő szolgáltatásokat kapjanak a pénzükért. A biztos szerint azonban a légitársaságok nagy többsége jelentős változásokat eszközölt internetes oldalain, kijavítva a kifogásolt hibákat és félrevezető információkat, hirdetéseket, ami mindenképp jó hír. Újságírói kérdésre elmondta, hogy a Bizottság megkeresésére és kifogásaira június-júliusig nem reagáló vállalatok esetében az illetékes tagállami hatóságokhoz fordul az Unió, a fogyasztói jogok jogi úton történő érvényre juttatása érdekében.
115 már javított
A 2007 szeptemberében indított, a fogyasztóvédelmi szabályozás végrehajtására törekvő uniós vizsgálat eredményeképpen a megvizsgált 137 weboldal közül 115 légitársaság honlapját javították ki. Az állapotfelmérés során a vizsgált weboldalakat a légiszállítási ágazat által előzetesen jóváhagyott, 14 pontból álló átfogó ellenőrző listával vetették össze.
Kuneva hozzátette, hogy a Bizottság jelenleg az egész ágazatra kiterjedő megállapodás életre hívásán dolgozik, mellyel az egész Unióban kellő mozgásteret akarnak biztosítani a légitársaságok számára,hogy közben a weboldalak továbbra is eleget tegyenek a magas minőségi elvárásoknak.
Antonio Tajani, a közlekedésért felelős biztos szerint „a légi szolgáltatásokról szóló rendelet értelmében kötelező az árak teljes mértékű átláthatóságának biztosítása. A légitársaságok feladata a magas színvonal biztosítása az egész iparágban; a mi felelősségünk pedig azt szavatolni, hogy valamennyi játékos betartsa ugyanazokat a szabályokat. A fogyasztó számára, aki össze akarja hasonlítani a különböző légitársaságok árait a cél az, hogy valóban ő választhasson."