Vigyázat: minden hetedik légitársaság félretájékoztat!

Az Unióban repülő 70 legnagyobb légitársaság közül körülbelül egy tucatnak a weboldala nem felel meg az európai fogyasztóvédelmi szabályoknak, mert valótlan árakat vagy megtévesztő reklámokat tüntet fel címlapján - mondta a repülőtársaságok oldalait vizsgáló jelentés közzététele kapcsán Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztos a Bruxinfo információi szerint.

Továbbra is majdnem egy tucat az EU-ban működő légitársaság weboldala megtévesztő információkat, valótlan árakat vagy egyéb módon az európai fogyasztói szabályoknak nem megfelelő tájékoztatást nyújt - derül ki egy csütörtökön közzétett bizottsági jelentésből. Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztos a 18 hónapig tartó, a félrevezető reklámok és tisztességtelen eljárások kivizsgálására indított folyamatot lezáró jelentésről szólva elmondta, hogy a vizsgált 70 légitársaság internetes oldala közül 16 tökéletesen megfelel az EU-s elvárásoknak. 52 társaság azonnal reagált a Bizottság panaszaira és ígéretet tett a kifogásolt problémák gyors orvoslására, illetve a valótlan információk, reklámok eltüntetésére. A fogyasztóvédelmi szempontból nem megfelelő oldalakat fenntartó társaságok közt szerepel a Malév és a Wizzair is, melyek azonban szintén vállalták, hogy orvosolják a felmerült aggályokat.

Kuneva szerint a gazdasági válság miatt különösen fontos, hogy a fogyasztók transzparens tájékoztatást és megfelelő szolgáltatásokat kapjanak a pénzükért. A biztos szerint azonban a légitársaságok nagy többsége jelentős változásokat eszközölt internetes oldalain, kijavítva a kifogásolt hibákat és félrevezető információkat, hirdetéseket, ami mindenképp jó hír. Újságírói kérdésre elmondta, hogy a Bizottság megkeresésére és kifogásaira június-júliusig nem reagáló vállalatok esetében az illetékes tagállami hatóságokhoz fordul az Unió, a fogyasztói jogok jogi úton történő érvényre juttatása érdekében.

115 már javított

A 2007 szeptemberében indított, a fogyasztóvédelmi szabályozás végrehajtására törekvő uniós vizsgálat eredményeképpen a megvizsgált 137 weboldal közül 115 légitársaság honlapját javították ki. Az állapotfelmérés során a vizsgált weboldalakat a légiszállítási ágazat által előzetesen jóváhagyott, 14 pontból álló átfogó ellenőrző listával vetették össze.

Kuneva hozzátette, hogy a Bizottság jelenleg az egész ágazatra kiterjedő megállapodás életre hívásán dolgozik, mellyel az egész Unióban kellő mozgásteret akarnak biztosítani a légitársaságok számára,hogy közben a weboldalak továbbra is eleget tegyenek a magas minőségi elvárásoknak.

Antonio Tajani, a közlekedésért felelős biztos szerint „a légi szolgáltatásokról szóló rendelet értelmében kötelező az árak teljes mértékű átláthatóságának biztosítása. A légitársaságok feladata a magas színvonal biztosítása az egész iparágban; a mi felelősségünk pedig azt szavatolni, hogy valamennyi játékos betartsa ugyanazokat a szabályokat. A fogyasztó számára, aki össze akarja hasonlítani a különböző légitársaságok árait a cél az, hogy valóban ő választhasson."

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo