A Freightliner Cascadia önműködően gyorsít, fékez és kormányoz. Szemben más rendszerekkel, amelyek csak bizonyos sebességtől veszik át az irányítást, a Daimler szériagyártású kocsijai bármely sebességnél automatikusan irányíthatók. A rendszer összeköti a különböző kormányfunkciókat, amit a radar- és kamera-felvételek integrálása is lehetővé tesz.
A Daimler Trucks a következő években 500 millió eurót fektet magas fokon automatizált, a 4. kategóriába tartozó teherszállítók fejlesztésébe. Az ebbe a kategóriába sorolt kocsik meghatározott területen és célpontok között közlekednek, emberi irányítás nélkül. Alkalmazásuk jelentősen növeli a teherszállítás gazdaságosságát.
A Daimler felhagyott a kísérletekkel, automata teherkocsik összefüggő oszlopban való haladásának (platoon) való kifejlesztésére. A tapasztalatok szerint a gazdaságossági nyereségek nem egyenlítik ki a rendszer költségeit.
(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)