A trend a kisvállalkozások számára sem mellékes, hiszen a vásárlói nyitottság növekedésével fontos versenyelőnyt jelenthet, ha kisebb cégek is lehetővé teszik a mobileszközök használatával történő fizetést. Hogy ezt a kkv-k is felismerték világszerte, azt mutatja, hogy a PayPal Here - amely kisvállalkozásoknak teszi lehetővé a bankkártyaelfogadást iPhone vagy Android-os készülék segítségével -folyamatosan terjed a világ nagyobb piacain és immár elérte a 300.000 felhasználót.
David Marcus, a PayPal elnöke a következőket nyilatkozta az új becslés kapcsán: „Az eddigi adatok alapján idén 10 milliárd dolláros forgalmat várunk a mobileszközökön lebonyolított fizetések terén, amely több mint 150%-os növekedés tavalyhoz képest. A friss becslés annak köszönhető, hogy az eBay vállalataként működő PayPal üzletileg rendkívül sikeres második negyedévet tudhat maga mögött. Ez főleg az Amerikán kívüli teljesítmény jelentős növekedésének köszönhető, a harmadik negyedévre a vállalat hasznának több mint felét termelik majd ki az Egyesült Államokon kívüli piacok.
„Az elmúlt 14 évben a PayPal az online fizetési szolgáltatások között vezető márkává nőtte ki magát azzal, hogy kisvállalkozásoknak és magánemberek is lehetővé tette, hogy bármit, bárhol és bármikor megvásárolhassanak, vagy eladhassanak. Izgatottak vagyunk, hogy a mobilfizetések és az offline fizetések piacán is segíthetünk felhasználóinknak abban, hogy gyorsan és biztonságosan intézhessék pénzügyeiket" - tette hozzá David Marcus.
A MasterCard 2011-ben végzett hazai felmérésének tanúsága szerint a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Kimutatások szerint a bankkártyák számának emelkedése 2008 óta megállt és a hitelkártyák mennyisége pedig jelentősen, 25%-al (mintegy 600ezer darabbal) csökkent. Hazánkban 0,9 darab bankkártya jut egy főre, amely elmarad az európai 1,4-es átlaghoz képest. Ezzel szemben a mobiltelefon-penetráció már 2007-ben elérte a 100%-ot, ami azt jelenti, hogy minden magyar állampolgárra egy mobilkészülék jutott, ráadásul egyre gyakrabban vásárolunk is mobiltelefonunk segítségével.