Sikeres aukciók a Marketline-on

Egyre több nagyvállalat veszi igénybe a Marketline elektronikus piactér on-line aukciós szolgáltatását eladási és beszerzési szándékkal egyaránt. A szervező vállalatok a beszerzési aukciók során az árak csökkenését, nagyobb piaci versenyt és szélesebb kínálatot, ezáltal számottevő megtakarítást, értékesítési aukcióikon pedig magasabb eladási árakat érhetnek el.

A Citibank és a Westel után a Matáv, az Axelero, a Stollwerck, valamint a Visteon Hungary vette igénybe kiemelkedő sikerrel a közelmúltban a Marketline on-line aukciós szolgáltatását. Az elektronikus árverésen az aukció szervezője által megjelölt tételekre a meghívottak on-line módon tehetnek ajánlatokat, és a mindenkori legjobb ár az összes résztvevő számára azonnal látható.
Júniusban lezajlott a Marketline Rt.-nél szervezett első Matáv beszerzési aukció számítástechnikai eszközökre, melynek eredményeképpen a távközlési vállalat közel 13 %-os megtakarítást könyvelhetett el.
Az internet alapú vállalatközi kereskedelem jelentős állomásaként a Matáv, elsőként a Marketline pár hónapos működése során, eladási aukciót is szervezett, amely során közel kétmillió forint értékben számítástechnikai eszközöket kínált megvételre. A Matáv a továbbiakban rendszeresen kívánja használni a Marketline aukciós szolgáltatását, és máris számos új aukciót írt ki.
Az Axelero, amely egyben a Marketline Rt. többségi tulajdonosa, négy sikeres aukciót bonyolított le májusban és júniusban irodaszer, illetve szórakoztató elektronikai beszerzéseire a Marketline elektronikus piactéren. Az egy-egy órás kereskedések során a megjelölt kiinduló árhoz képest átlagosan 20 %-os megtakarítást ért el a vállalat. Az aukciók eredményeinek hatására az Axelero a jövőben stratégiai termékeire irányuló beszerzéseinél is igénybe akarja venni a Marketline on-line aukciós szolgáltatását.
A Stollwerck június végi, a Marketline weboldalán folytatott, internetes aukciói két érdekességgel is szolgáltak. A kereskedések meghívott beszállítói ezúttal kizárólag külföldi (német, olasz, osztrák és spanyol) cégek voltak, valamint az aukciók átlépték az MRO (irodai beszerzés)-termékkört is, minthogy a vállalat stratégiai termékeinek (alapanyag, illetve egyedi csomagolóanyag) beszerzésére folyt a licit. A kereskedés nyelve a külföldiek részére az angol volt – míg a Stollwerck ugyanazt az aukciót magyar nyelven nézte végig –, az árakat pedig német márkában adták meg.
Sánta Sándor, a Stollwerck logisztikai igazgatója szerint: „Valóban jelentős árcsökkentési tartalékok vannak ebben a beszerzési módban. Ez mindjárt az elején kiderült, hiszen közel 15 %-os megtakarítást értünk el alig negyed óra alatt, holott a második félévre e termékeknél áremelkedésre számítottunk. De ami ennél sokkal fontosabb, hogy egyrészt a modern vállalati szervezetekben, s így a Supply Chain Management területén is, olyan új kihívásoknak kell megfelelni, mint a karcsúsodott szervezetek, kisebb létszám; másrészt viszont az élelmiszerpiac rendkívüli módon felgyorsult. Ha az elért eredményeinket továbbra is tartani, sőt növelni szeretnénk (például biztosítani a közel 100 %-os szállítóképességet), ezekhez a változásokhoz kizárólag új módszerekkel lehet alkalmazkodni. Úgy tűnik, ez a Marketline által felkínált lehetőségek révén sikerül majd.
Visszatérve a konkrét aukciókhoz, meglepő volt számomra, hogy a külföldi, nagy nevű beszállítók kissé meglepődve, de tisztelettel álltak az újdonság előtt. Hiányolták továbbá a személyes üzleti kapcsolattartást, így érdekes helyzet lesz a jövőben e kérések figyelembe vétele, hiszen ez idáig jelentős súlya volt a személyes telefonoknak és találkozásoknak.
A Visteon Hungary, mint autóipari beszállító (Ford, Peugeot, Volkswagen, Toyota) bonyolította eddig a Marketline B2B virtuális piactéren a legnagyobb értékű beszerzési árverést. Az összesen 220 tételre kiírt, közel húszmillió forintos beszerzési aukció során kevesebb mint két óra licitálás alatt a legalacsonyabb beszerzési árhoz képest 7,27 %-os megtakarítást ért el.
Kardos Zsolt, a Marketline vezérigazgatója a szolgáltatás utóbbi hónapjairól így vélekedett: „Beigazolódni látszik az elképzelésünk, hogy az elektronikus eszközök használatával a hazai cégek is élvezhetik végre azokat a közvetlenül profitra váltható előnyöket, melyekkel külföldi multinacionális versenytársaik az elmúlt időszakban lépéselőnyre tettek szert. Bízunk abban, hogy a kedvező tapasztalatok révén tovább nő a nyitottság és az érdeklődés a Marketline B2B elektronikus piactere irányában.”

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo