Sikeres aukciók a Marketline-on

Egyre több nagyvállalat veszi igénybe a Marketline elektronikus piactér on-line aukciós szolgáltatását eladási és beszerzési szándékkal egyaránt. A szervező vállalatok a beszerzési aukciók során az árak csökkenését, nagyobb piaci versenyt és szélesebb kínálatot, ezáltal számottevő megtakarítást, értékesítési aukcióikon pedig magasabb eladási árakat érhetnek el.

A Citibank és a Westel után a Matáv, az Axelero, a Stollwerck, valamint a Visteon Hungary vette igénybe kiemelkedő sikerrel a közelmúltban a Marketline on-line aukciós szolgáltatását. Az elektronikus árverésen az aukció szervezője által megjelölt tételekre a meghívottak on-line módon tehetnek ajánlatokat, és a mindenkori legjobb ár az összes résztvevő számára azonnal látható.
Júniusban lezajlott a Marketline Rt.-nél szervezett első Matáv beszerzési aukció számítástechnikai eszközökre, melynek eredményeképpen a távközlési vállalat közel 13 %-os megtakarítást könyvelhetett el.
Az internet alapú vállalatközi kereskedelem jelentős állomásaként a Matáv, elsőként a Marketline pár hónapos működése során, eladási aukciót is szervezett, amely során közel kétmillió forint értékben számítástechnikai eszközöket kínált megvételre. A Matáv a továbbiakban rendszeresen kívánja használni a Marketline aukciós szolgáltatását, és máris számos új aukciót írt ki.
Az Axelero, amely egyben a Marketline Rt. többségi tulajdonosa, négy sikeres aukciót bonyolított le májusban és júniusban irodaszer, illetve szórakoztató elektronikai beszerzéseire a Marketline elektronikus piactéren. Az egy-egy órás kereskedések során a megjelölt kiinduló árhoz képest átlagosan 20 %-os megtakarítást ért el a vállalat. Az aukciók eredményeinek hatására az Axelero a jövőben stratégiai termékeire irányuló beszerzéseinél is igénybe akarja venni a Marketline on-line aukciós szolgáltatását.
A Stollwerck június végi, a Marketline weboldalán folytatott, internetes aukciói két érdekességgel is szolgáltak. A kereskedések meghívott beszállítói ezúttal kizárólag külföldi (német, olasz, osztrák és spanyol) cégek voltak, valamint az aukciók átlépték az MRO (irodai beszerzés)-termékkört is, minthogy a vállalat stratégiai termékeinek (alapanyag, illetve egyedi csomagolóanyag) beszerzésére folyt a licit. A kereskedés nyelve a külföldiek részére az angol volt – míg a Stollwerck ugyanazt az aukciót magyar nyelven nézte végig –, az árakat pedig német márkában adták meg.
Sánta Sándor, a Stollwerck logisztikai igazgatója szerint: „Valóban jelentős árcsökkentési tartalékok vannak ebben a beszerzési módban. Ez mindjárt az elején kiderült, hiszen közel 15 %-os megtakarítást értünk el alig negyed óra alatt, holott a második félévre e termékeknél áremelkedésre számítottunk. De ami ennél sokkal fontosabb, hogy egyrészt a modern vállalati szervezetekben, s így a Supply Chain Management területén is, olyan új kihívásoknak kell megfelelni, mint a karcsúsodott szervezetek, kisebb létszám; másrészt viszont az élelmiszerpiac rendkívüli módon felgyorsult. Ha az elért eredményeinket továbbra is tartani, sőt növelni szeretnénk (például biztosítani a közel 100 %-os szállítóképességet), ezekhez a változásokhoz kizárólag új módszerekkel lehet alkalmazkodni. Úgy tűnik, ez a Marketline által felkínált lehetőségek révén sikerül majd.
Visszatérve a konkrét aukciókhoz, meglepő volt számomra, hogy a külföldi, nagy nevű beszállítók kissé meglepődve, de tisztelettel álltak az újdonság előtt. Hiányolták továbbá a személyes üzleti kapcsolattartást, így érdekes helyzet lesz a jövőben e kérések figyelembe vétele, hiszen ez idáig jelentős súlya volt a személyes telefonoknak és találkozásoknak.
A Visteon Hungary, mint autóipari beszállító (Ford, Peugeot, Volkswagen, Toyota) bonyolította eddig a Marketline B2B virtuális piactéren a legnagyobb értékű beszerzési árverést. Az összesen 220 tételre kiírt, közel húszmillió forintos beszerzési aukció során kevesebb mint két óra licitálás alatt a legalacsonyabb beszerzési árhoz képest 7,27 %-os megtakarítást ért el.
Kardos Zsolt, a Marketline vezérigazgatója a szolgáltatás utóbbi hónapjairól így vélekedett: „Beigazolódni látszik az elképzelésünk, hogy az elektronikus eszközök használatával a hazai cégek is élvezhetik végre azokat a közvetlenül profitra váltható előnyöket, melyekkel külföldi multinacionális versenytársaik az elmúlt időszakban lépéselőnyre tettek szert. Bízunk abban, hogy a kedvező tapasztalatok révén tovább nő a nyitottság és az érdeklődés a Marketline B2B elektronikus piactere irányában.”

Véleményvezér

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo