Sértik jogainkat a mobilos hirdetések?

A személyes adatok védelmével foglalkozó amerikai szervezetek a mobil internet hirdetési piacának szigorúbb szabályzására kérik az ország kereskedelmi tanácsát. A javaslatra adott válaszból kiderülhet Barack Obama mennyire veszi komolyan a választások előtt tett, a szigorúbb adatvédelemre vonatkozó ígéretét.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A mobiltelefonos hirdetések piaca rendkívül gyorsan növekszik Amerikában; a hirdetési formára fordított összeg idén meghaladta a másfél milliárd dollárt, de elemzők szerint három éven belül akár a hatmilliárd dollárt is elérheti. A reklámok értékesítésével foglalkozó cégek az emberek tartózkodási helyéről és netezési szokásairól szóló információkat is felhasználják, hogy minél pontosabban juttathassák célba a reklámüzeneteket. Ha például egy pizzéria közelében próbálunk pizzát rendelni az interneten a telefonunk segítségével, az olasz étterem hirdetése a rólunk gyűjtött információkat felhasználva nagy eséllyel meg fog találni minket. Jogvédők szerint azonban mindez sértheti a személyiségi jogainkat.

A mobilos hirdetési piac szabályzása nem tudja követni a hirdetők új marketing stratégiáit. Az amerikai jogvédők olyan biztonsági garanciák bevezetését szeretnék elérni, melyek segítségével az emberek eldönthetik, hogy milyen információkat használhatnak fel róluk a hirdetők. A szigorítás azonban nehéz helyzetbe hozhatja a piac szereplőit.

A Google közel 17 milliárd dolláros bevételének 99 százalékát adták az internetes reklámok tavaly, piacvezető szerepét pedig nagy részben köszönheti annak, hogy a náluk feladott hirdetések, a vetélytársakénál nagyobb eséllyel jutnak el olyanokhoz, akiket valóban érdekelhetnek. Mivel egyre többen használnak a mobilos internetezést lehetővé tevő eszközöket a cég jövője szempontjából kulcsfontosságúak a piacot szabályozó törvények.

A kereskedelmi tanács válasza a beadványra nehezen megjósolható. Eric Schmidt a Google vezérigazgatója aktívan részt vett az Obama kampányban és jó kapcsolatokat ápol a frissen megválasztott elnökkel, ez azonban nem jelenti azt, hogy biztosan számukra kedvező döntés születik. Elképzelhető, hogy az Obama adminisztráció a határozattal azt akarja majd bizonyítani, hogy a személyes kapcsolatok nem játszanak szerepet a döntéseiben. Azt sem lehet kizárni, hogy a jogvédők beadványa ráveszi majd a mobilos hirdetéssel foglalkozó cégeket, hogy komolyabban vegyék a személyes adatok védelmét és biztonsági garanciákat ajánlanak majd fel a felhasználóknak, elkerülve az állami beavatkozást.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo