Sértik jogainkat a mobilos hirdetések?

A személyes adatok védelmével foglalkozó amerikai szervezetek a mobil internet hirdetési piacának szigorúbb szabályzására kérik az ország kereskedelmi tanácsát. A javaslatra adott válaszból kiderülhet Barack Obama mennyire veszi komolyan a választások előtt tett, a szigorúbb adatvédelemre vonatkozó ígéretét.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mobiltelefonos hirdetések piaca rendkívül gyorsan növekszik Amerikában; a hirdetési formára fordított összeg idén meghaladta a másfél milliárd dollárt, de elemzők szerint három éven belül akár a hatmilliárd dollárt is elérheti. A reklámok értékesítésével foglalkozó cégek az emberek tartózkodási helyéről és netezési szokásairól szóló információkat is felhasználják, hogy minél pontosabban juttathassák célba a reklámüzeneteket. Ha például egy pizzéria közelében próbálunk pizzát rendelni az interneten a telefonunk segítségével, az olasz étterem hirdetése a rólunk gyűjtött információkat felhasználva nagy eséllyel meg fog találni minket. Jogvédők szerint azonban mindez sértheti a személyiségi jogainkat.

A mobilos hirdetési piac szabályzása nem tudja követni a hirdetők új marketing stratégiáit. Az amerikai jogvédők olyan biztonsági garanciák bevezetését szeretnék elérni, melyek segítségével az emberek eldönthetik, hogy milyen információkat használhatnak fel róluk a hirdetők. A szigorítás azonban nehéz helyzetbe hozhatja a piac szereplőit.

A Google közel 17 milliárd dolláros bevételének 99 százalékát adták az internetes reklámok tavaly, piacvezető szerepét pedig nagy részben köszönheti annak, hogy a náluk feladott hirdetések, a vetélytársakénál nagyobb eséllyel jutnak el olyanokhoz, akiket valóban érdekelhetnek. Mivel egyre többen használnak a mobilos internetezést lehetővé tevő eszközöket a cég jövője szempontjából kulcsfontosságúak a piacot szabályozó törvények.

A kereskedelmi tanács válasza a beadványra nehezen megjósolható. Eric Schmidt a Google vezérigazgatója aktívan részt vett az Obama kampányban és jó kapcsolatokat ápol a frissen megválasztott elnökkel, ez azonban nem jelenti azt, hogy biztosan számukra kedvező döntés születik. Elképzelhető, hogy az Obama adminisztráció a határozattal azt akarja majd bizonyítani, hogy a személyes kapcsolatok nem játszanak szerepet a döntéseiben. Azt sem lehet kizárni, hogy a jogvédők beadványa ráveszi majd a mobilos hirdetéssel foglalkozó cégeket, hogy komolyabban vegyék a személyes adatok védelmét és biztonsági garanciákat ajánlanak majd fel a felhasználóknak, elkerülve az állami beavatkozást.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo