Pin-kód után jön a csomag

Mind az Egyesült Államokban, mind Németországban fokozatosan fél-automata autókkal kézbesít majd a posta: a járműben lesz ugyan  vezető, de az csak felügyeli, hogyan dolgozik a rendszer.

A német posta már használja 3.000 elektromos meghajtású kézbesítő járművét, a StreetScootert, amelyet a következő években automata működésre kívánnak átállítani. A kocsiban lesz ugyan vezető, de annak nem kell minden ház előtt kiszállnia, csak felügyelnie, hogy a számítógépes programok vezérelte kézbesítés rendben működik-e.

Kép: spiegel online

A fejlesztők párhuzamosan dolgoznak egy mozgó csomag-kézbesítő állomáson is: az önműködő kocsi az interneten jelzést küld a címzettnek, mikor érkezik a küldemény, majd a küldött pin-kód betáplálásával kivehető a csomag a raktérből.

A Deutsche Post egyúttal középtávon mind az 50.000 levél- és csomagkézbesítő  járművét elektromos üzeműre kívánja átalakítani. Eredetileg a nagy autógyártóktól várták a szükségleteiknek megfelelő kocsit - ám azok elutasították a postát. Így az maga kezdett - nagy sikerrel - azok készítéséhez. A posta üzeme a StreetScootereket már más vállalkozásoknak is gyártja, a nagy kereslet miatt hamarosan második autógyárukat építik fel.

Elektromos repülőkre vált az EasyJet
Nemcsak az autóközlekedés áll át a villanyüzemű járművekre. Tíz éven belül elektromos meghajtású repülőkön kívánja szállítani utasközönségét az EasyJet. Miért nem a nagy légitársaságok jelentenek be ilyesmit? Mert egyelőre csak kétszemélyes kisrepülőgép képes felszállni a levegőbe tisztán elektromos meghajtással.
Hasonlóan a fél-automata járművek felé fordul az amerikai posta: már a következő hét évben 28.000  “falusi”, kisebb forgalmú útvonalon kívánnak ilyen kocsikat közlekedtetni. A Michigani Egyetem kutatói által kidolgozott modellben ugyancsak lesz vezető - de az ő feladata is csak az önműködő közlekedés (főleg a főútvonalra való kihajtás, a keresztezéseken való áthaladás) és a kézbesítés felügyelete lesz.

A USPS 2019-ig tíz prototípust helyez forgalomba, majd 2022-2025 között országszerte üzembe kívánják helyezni ezeket a járműveket. Azokat továbbra is dízelmotorokkal szerelik fel, de jelentős megtakarítást várnak üzemanyag-költségben s abból, hogy sokkal kevesebb lesz a baleset.

(Wired, Spiegel)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo