Pin-kód után jön a csomag

Mind az Egyesült Államokban, mind Németországban fokozatosan fél-automata autókkal kézbesít majd a posta: a járműben lesz ugyan  vezető, de az csak felügyeli, hogyan dolgozik a rendszer.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A német posta már használja 3.000 elektromos meghajtású kézbesítő járművét, a StreetScootert, amelyet a következő években automata működésre kívánnak átállítani. A kocsiban lesz ugyan vezető, de annak nem kell minden ház előtt kiszállnia, csak felügyelnie, hogy a számítógépes programok vezérelte kézbesítés rendben működik-e.

Kép: spiegel online

A fejlesztők párhuzamosan dolgoznak egy mozgó csomag-kézbesítő állomáson is: az önműködő kocsi az interneten jelzést küld a címzettnek, mikor érkezik a küldemény, majd a küldött pin-kód betáplálásával kivehető a csomag a raktérből.

A Deutsche Post egyúttal középtávon mind az 50.000 levél- és csomagkézbesítő  járművét elektromos üzeműre kívánja átalakítani. Eredetileg a nagy autógyártóktól várták a szükségleteiknek megfelelő kocsit - ám azok elutasították a postát. Így az maga kezdett - nagy sikerrel - azok készítéséhez. A posta üzeme a StreetScootereket már más vállalkozásoknak is gyártja, a nagy kereslet miatt hamarosan második autógyárukat építik fel.

Elektromos repülőkre vált az EasyJet
Nemcsak az autóközlekedés áll át a villanyüzemű járművekre. Tíz éven belül elektromos meghajtású repülőkön kívánja szállítani utasközönségét az EasyJet. Miért nem a nagy légitársaságok jelentenek be ilyesmit? Mert egyelőre csak kétszemélyes kisrepülőgép képes felszállni a levegőbe tisztán elektromos meghajtással.
Hasonlóan a fél-automata járművek felé fordul az amerikai posta: már a következő hét évben 28.000  “falusi”, kisebb forgalmú útvonalon kívánnak ilyen kocsikat közlekedtetni. A Michigani Egyetem kutatói által kidolgozott modellben ugyancsak lesz vezető - de az ő feladata is csak az önműködő közlekedés (főleg a főútvonalra való kihajtás, a keresztezéseken való áthaladás) és a kézbesítés felügyelete lesz.

A USPS 2019-ig tíz prototípust helyez forgalomba, majd 2022-2025 között országszerte üzembe kívánják helyezni ezeket a járműveket. Azokat továbbra is dízelmotorokkal szerelik fel, de jelentős megtakarítást várnak üzemanyag-költségben s abból, hogy sokkal kevesebb lesz a baleset.

(Wired, Spiegel)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo