Nem vitatható el a Motorolától, a mobilpiac egyetlen amerikai szereplőjétől, hogy meghatározta az elmúlt évek mobiltelefonjainak formavilágát. A vállalat 2004 nyarán piacra dobott első RAZR modelljével alapvető kritériummá tette a vékonyságot, és visszahozta a fémes anyagokat. Az eredetileg exkluzív, márkaerősítő modellnek szánt drága V3 szinte berobbant a piacra, és rövid idő alatt hatalmas népszerűségre tett szert, a 2004-es ünnepi szezonban már félmillió darabot adtak el csak Európában, majd egymilliót a hagyományosan gyengébb első negyedévben. Első születésnapjára a legnépszerűbb kagylókivitelű mobillá vált, egy negyedév alatt 6,5 milliót adtak el belőle, a Motorola értékesítése és részesedése meredeken emelkedett.
Mint minden csodának, ennek is véget kellett érnie. Igaz, nem három napig, hanem két és fél éven át tartott a bódultság, 2007 első negyedéve azonban hatalmas pofont osztott ki a Motorolának. Amilyen gyorsan jött a siker, úgy el is ment. A vállalat 2006 végén még ünnepelt, az elemzők és befektetők felállva tapsoltak, a cég piaci részesedése 22 százalék fölé emelkedett, a negyedik negyedévi mobileladásai pedig megközelítették a 65 milliót darabot - mindenki a Nokia esetleges megszorításáról fantáziált, miközben a Samsung és a többiek kanyarban sem voltak. A következő negyedév azonban mindenkit sokkolt: 45 millióra esett vissza a darabszám, a cég hirtelen több mint 4 százalékpont részesedést vesztett.
Teljes cikk a HWSW-n.