Olyan is van, hogy a kattintással pénzt kereshetünk

Új böngészőt indított a Java megalkotója: a Brave fizet használóinak, azok keresései alapján. Ehhez persze hirdetéseket is kell nézni, majd zsebre lehet tenni akár havi 5 dollárt – igaz, csak keveset érő kriptovalutában.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 90-es évek végén volt már ilyen szolgáltató az Egyesült Államokban. Az AllAdvantage szoftvere követte a használó kereséseit és célzott hirdetéseket jelentetett meg képernyőjén – majd megosztotta a reklám-bevételeket a használóval.

brave.com

Brave néven hasonló keresőt vitt piacra Brendan Eich, a Java kidolgozója, majd a Mozilla egy vezetője. A Google Chrome-on alapuló böngésző blokkolja a szoftvereket, amelyek rögzítik a kereséseket. Ugyanakkor felkínálja a lehetőséget, hogy hirdetéseket jelentessünk meg képernyőnkön.

Ha bekapcsolja ezt a lehetőséget, a reklámból származó bevétel 70 százalékát megkapja a használó.
Eich szerint a módszer mindenki számára előnyös: a használó pénzt kap és jobban megvédheti személyes adatait, a hirdetők előtt – miközben egyre többen blokkolják a reklámot – új lehetőségek nyílnak, egyúttal nem gátolják őket az EU új, szigorú adatvédelmi előírásai.

Az új kereső alapítója szerint annak már 5,9 millió használója van. Azok mintegy havi 5 dolláros bevételre számíthatnak – mindenesetre csak a BAT nevű kriptovalutában, amelynek árfolyama az elmúlt 12 hónapban 12 és 46 dollár-cent között mozgott. (Forrás: Wired)

Végzetes hibák a Google Analytics elemzésében
Az elmúlt évtizedben a marketingszakma a kreatív művészkedésből mindinkább kőkemény, adatvezérelt mérnöki tudománnyá fejlődik, olyan szakmává, ahol igenis mérni lehet, sőt mérni kell az eredményeket. A Google Analytics ennek a legkönnyebben elérhető eszköze – már ha megfelelően tudjuk használni. A Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el a buktatókat.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo