Olyan is van, hogy a kattintással pénzt kereshetünk

Új böngészőt indított a Java megalkotója: a Brave fizet használóinak, azok keresései alapján. Ehhez persze hirdetéseket is kell nézni, majd zsebre lehet tenni akár havi 5 dollárt – igaz, csak keveset érő kriptovalutában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 90-es évek végén volt már ilyen szolgáltató az Egyesült Államokban. Az AllAdvantage szoftvere követte a használó kereséseit és célzott hirdetéseket jelentetett meg képernyőjén – majd megosztotta a reklám-bevételeket a használóval.

brave.com

Brave néven hasonló keresőt vitt piacra Brendan Eich, a Java kidolgozója, majd a Mozilla egy vezetője. A Google Chrome-on alapuló böngésző blokkolja a szoftvereket, amelyek rögzítik a kereséseket. Ugyanakkor felkínálja a lehetőséget, hogy hirdetéseket jelentessünk meg képernyőnkön.

Ha bekapcsolja ezt a lehetőséget, a reklámból származó bevétel 70 százalékát megkapja a használó.
Eich szerint a módszer mindenki számára előnyös: a használó pénzt kap és jobban megvédheti személyes adatait, a hirdetők előtt – miközben egyre többen blokkolják a reklámot – új lehetőségek nyílnak, egyúttal nem gátolják őket az EU új, szigorú adatvédelmi előírásai.

Az új kereső alapítója szerint annak már 5,9 millió használója van. Azok mintegy havi 5 dolláros bevételre számíthatnak – mindenesetre csak a BAT nevű kriptovalutában, amelynek árfolyama az elmúlt 12 hónapban 12 és 46 dollár-cent között mozgott. (Forrás: Wired)

Végzetes hibák a Google Analytics elemzésében
Az elmúlt évtizedben a marketingszakma a kreatív művészkedésből mindinkább kőkemény, adatvezérelt mérnöki tudománnyá fejlődik, olyan szakmává, ahol igenis mérni lehet, sőt mérni kell az eredményeket. A Google Analytics ennek a legkönnyebben elérhető eszköze – már ha megfelelően tudjuk használni. A Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el a buktatókat.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo