Okostelefon? Legtöbben csak beszélnek rajta..

Dinamikusan emelkednek az okostelefonok eladásai, azonban az eddigi hazai tapasztalatok azt mutatják, hogy a felhasználók döntő többsége korántsem aknázza ki a készülékek tudását. Elsősorban a hívások bonyolítására, illetve az SMS-ek küldésére és fogadására használják ezeket a telefonokat a vállalati szektorban is - derült ki a BellResearch legfrissebb, magyar vállalatvezetők illetve IT-szakértők körében végzett kutatásából, amelyet a KFKI Akadémia legutóbbi rendezvényén mutattak be.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Robbanásszerű változások zajlanak a mobil szektorban. Amerikai statisztikák szerint, öt éven belül minden eladott készülék már okostelefon lesz a tengerentúli piacokon. Európában, ha nem is ilyen mértékű, de hasonlóan erőteljes bővülést prognosztizálnak a gyártók és szolgáltatók. E trendeknek megfelelően, Magyarországon is jelentős gyarapodás előtt áll az okostelefonnal rendelkezők, ma még körülbelül 200 ezer embert számláló tábora.

Viszont üröm az örömben, hogy a mobilok „smart" funkcióit - kezdve a böngészéstől, a levelezésen, az alkalmazások letöltésén át a könyvolvasásig, az RSS-ig vagy a blogolásig - kevesen használják rendszeresen idehaza. „Az okostelefonok hazai vállalati alkalmazására is ugyanez a jellemző" - fejtette ki Sugár Mihály, a BellResearch munkatársa, aki azt is kiemelte a KFKI Akadémián megtartott előadásán, hogy a céges készülékként használt okostelefonjaikon keresztül a munkatársak leginkább csak hívásokat bonyolítanak illetve SMS-eket fogadnak és küldenek. A szakember, a magyar vállalatvezetők és IT szakértők körében az okostelefonok vállalati alkalmazásairól végzett kutatás eredményeire utalva hozzátette, hogy az e-mail és naptár funkciók használata terén látható még némi előrelépés.

Az egyéb okostelefonos alkalmazásokat viszont szinte figyelmen kívül hagyják a készülékek tulajdonosai. Ennek a legfőbb magyarázata az lehet, hogy a vállaltvezetők még nem látják az okostelefonok helyét a cégük infokommunikációs rendszerében. Ebből fakadóan a legtöbb helyen az üzletfejlesztést, illetve az IT-struktúrafejlesztést szolgáló stratégiában sem kapott szerepet az okostelefon. Az okok egyrészt az adatbiztonsági aggodalmakra vezethetőek vissza, másrészt a szoftverfrissítési nehézségekkel, a mobilok korlátozott IT-támogatásával függnek össze.

A kötöttség is tényező

A BellResearch felmérése szerint a hazai vállalatok döntéshozói adott összeghatár vagy a készülékek funkcionalitása alapján választanak okostelefont kollégáik számára. Utóbbi esetében a választékot szűkítheti a technológiai kötöttség (például, ha a vállalaton belül már vannak Blackberry-k, akkor az új készülékek sem lehetnek iPhone-ok, vagy Android-alapú rendszerek).

A kutatás megállapította azt is, hogy miután az okostelefon alkalmazások döntően kihasználatlanok a vállalti kultúrákban, a készülékkel kapcsolatos elvárások is inkább a designra korlátozódnak és kevésbé a tartalmi szolgáltatásokra. A presztízst sugárzó külsőt, illetve a jól látható, nagy kijelzőt emiatt is ítélték fontosnak a megkérdezettek.

Összefoglalásként Sugár Mihály megjegyezte, hogy az a dominancia, amely az okostelefonok lendületes térnyerését jellemzi a nemzetközi üzleti kommunikációban, Magyarországon még nem valószínűsíthető az elkövetkező időszakban.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo