Napjainkban a hagyományos hang technológiák mellett egyre inkább előtérbe kerülnek az IP alapú hangszolgáltatások. Ennek legfőbb oka, hogy az IP telefónia az utóbbi években dinamikus fejlődésen ment keresztül. Az IP-alapú telefonrendszerek ma már a megszokott alközponti funkciók mellett számos extra előnyt kínálnak, emellett beruházás nélkül, gyorsan és rugalmasan telepíthetők, bővíthetők, működtetésük pedig költséghatékony és műszakilag is egyszerű folyamat. A jelenlegi gazdasági helyzetben természetszerű, hogy a vállalatok keresik a költségcsökkentési lehetőségeket, de főleg azt, hogy miként javíthatják hatékonyságukat.
A hagyományos IP-alapú telefonálás már több mint 10 éve megjelent Magyarországon, és az utóbbi években dinamikus fejlődésen ment keresztül. Az igazi áttörést az jelentette, hogy ma már a vállalkozásoknak nem kell saját, drága IP-alközpontokra beruházniuk, hanem mindez egy szolgáltatótól, havi díjas konstrukcióban is igénybe vehető. A telephelyek és a különböző osztályok dolgozóinak összekapcsolása régóta alapvető igénye a vállalatoknak. Ezt elsősorban a telefon-alközpontok biztosítják, melyek azonban a hagyományos megoldások esetében jelentős beruházásra is kényszeríthetik a cégeket. A jelenlegi tendenciákat figyelve várható, hogy a számos plusz lehetőséget és extra funkciót kínáló IP hangtechnológiák még gyorsabban terjednek majd.
„Az IP Center más dimenzióba helyezi az asztali telefonok világát. Elsősorban azoknak a vállatoknak fejlesztettük, melyek több telephellyel rendelkeznek, vagy már van kiépített alközpontjuk, de éppen csere előtt állnak, esetleg megtakarítani szeretnének. Emellett azoknak a cégeknek is előnyös megoldás lehet, ahol eddig nem volt pénz vagy nem érte meg saját telefonhálózatot létrehozni" - mondta el Zsembery György, az Invitel vezérigazgató-helyettese. „Új generációs megoldásunkkal ügyfeleink saját igényeikre szabhatják telekommunikációs rendszerüket, és beruházás nélkül használhatják az alközponti és kényelmi szolgáltatásokat. Az IP Centerhez nincs szükség telepítési és üzemeltetési szakértelemre, ezeket az Invitel átvállalja, így a vállalkozások sokkal inkább fókuszálhatnak a mindennapi üzletmenetükre, fő tevékenységükre"- tette hozzá.
Ma már teljesen megszokott, hogy valaki otthonról is rálát a munkahelyi számítógépére, vagy a céges informatikai rendszerre. Az Invitel frissen bemutatott IP Center szolgáltatása esetében ugyanez megoldható az irodai telefonnal is. A szolgáltatáson keresztül - asztali számítógéppel vagy notebookkal - bárhonnan, elérhető az irodai telefon, és a cég munkatársai annak díjszabásaival telefonálhatnak, legyenek bárhol az országban, akár otthon, vagy egy kávézóban. A rendszer távoli bejelentkezést is lehetővé tesz egy számítógépre (laptopra) letölthető szoftveres telefon segítségével, így az úton lévők vagy otthonról dolgozók is úgy használhatják a telefont, mintha az irodában ülnének.
Az IP Center további funkcióinak köszönhetően nincs több elveszett hívás, néhány kattintással beállítható hangüzenet, hívásátirányítás és percek alatt létrehozhatók híváscsoportok még a területileg távol eső munkaállomások esetén is. Emellett fogadható és küldhető e-fax, így kevesebb papír, tintapatron fogy a cégnél, illetve megspórolható az áram és a faxkészülék üzemeltetési költsége. Mivel nincs szükség külön telefonvonal beállítására, fenntartására sem, illetve a digitális archiválás is biztosított, mindez újabb lépést jelent a környezettudatos működés felé.
Az összekapcsolt telephelyek természetesen ingyenesen beszélhetnek egymással és az internetről is elérhető a kezelőszoftver, amelynek segítségével percek alatt kialakítható munkaállomás egy új kollégának. Mindehhez pedig elegendő egy egyszerű internet kapcsolat és az IP Center azonnal bevezethető. Az Invitel tapasztalatai alapján készített költségbecslés alapján az IP Center akár 30% megtakarításra ad lehetőséget már a bevezetést követően.
A szolgáltató a telefonkészülékek elhelyezéséről és karbantartásáról is gondoskodik, ezt a havi bérleti díj tartalmazza. Valamennyi felhasználó könnyedén, az interneten keresztül maga személyre szabhatja saját készülékét annak megfelelően, hogy hogyan használja. Az internetes alközpontban lehetőség van saját menürendszer kiépítésére is, amelyben tetszés szerinti üdvözlőüzenetet és menüpontokat alakíthat ki a felhasználó kkv. Alközpont vásárlása esetén ez a szolgáltatás százezres nagyságrendű plusztételt jelentene a beruházásban, IP alapú rendszer esetében viszont a csomag része.