Nyolc hetes valóságjáték indult az interneten!

Nyolc héten át tartó, oktató tartalmú, alternatív valóságjáték indul október 8-tól az interneten, ami egyben országos diák- és iskolai verseny, nagy értékű nyereményekkel. A játékot Cseh László, úszó világ- és Európa bajnok, olimpikon indította el a Fővárosi Állat- és Növénykert Akváriuma mellett.

Diákot, tanárt és szülőt hív izgalmas kalandra a Microsoft Magyarország, a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Egyszervolt.hu, valamint az Octopus Tengeri Régészeti Kutató Egyesület. A Tengernyi Kaland egy szórakoztató kerettörténetbe foglalt feladatsorozat, amelyben találkozik tudomány és mitológia, tanulás és játék, lexikális tudás és tájékozódás az interneten. A játék a tankönyvekben megtalálható, iskolában elsajátított ismeretekre alapoz, ugyanakkor konkrét feladatokkal ösztönzi a diákokat a tankönyvek és az internet hatékony és kreatív használatára.

A szórakoztatva tanítás-oktatás - az edutainment - a huszonegyedik század talán legfontosabb ismeretátadó mechanizmusát jelenti, amikor a diák a játék kedvéért, saját kíváncsiságának kielégítése érdekében sajátítja el az ismereteket. Ezt a lehetőséget aknázza ki teljes körűen a Tengernyi Kaland játéksorozat, amely egyrészt természetismereteket, másrészt történelmi, irodalmi tudást ad át, s miközben a játékosok új ismeretekkel gazdagodnak, a játék fejleszti digitális készségeiket is.

A feladat

"300 éve a Holland Kelet Indiai Társaság kereskedőhajója, mesés kincsekkel a fedélzetén, kifutott az Indiai óceánra. Azóta senki sem látta! A hajónak és a százmillió dollár értékű rakományának nyoma veszett..."

A rejtély feltárásához egy titokzatos holland milliomos, Casper Van Doom kéri a játékosok segítségét. A két hónapon át zajló játékfolyam egy izgalmas történetre felfűzött 25 készségfejlesztő, oktató tartalmú, ugyanakkor szórakoztató játékot, feladatot tartalmaz. Az események nem nélkülözik a váratlan és kalandos fordulatokat, aktivitásra ösztönöznek a valós világban is.

A játékosok élő közvetítésben kapcsolódhatnak a világ túlsó végén - Brazíliában - zajló eseményekhez. A legszerencsésebb magyar diákok egy brazíliai tengeralatti kutatóberendezést is irányíthatnak.

A Tengernyi Kaland versenyzői haszonnal forgathatják a játék során a Nemzeti Tankönyvkiadó köteteit - például a Panoráma Enciklopédiát, a Nagy Földrajzi Felfedezőket vagy földrajz, kémia és történelem tankönyveket, amelyek több feladat megoldásában is segítségükre lesznek. Az informatika terén pedig a mindennapok során használatos programok mellett olyan internetes alkalmazásokban tehetnek szert gyakorlatra, mint a Photosynt, a Worldwide Telescope vagy a Bing maps.

Országos versengés is
A játékosok egy rövid regisztrációt követően pontgyűjtő játék részeseivé válhatnak, és a legtöbb pontot gyűjtő játékosok nyereményeket kapnak. Az egyéni győztes az lesz, aki a legtöbb pontot gyűjti, az iskolák versenyét az nyeri, ahonnan a legtöbb elszánt játékos érkezik. A nyeremények között százával szerepelnek kisebb ajándékok – könyvek, tankönyvek, mozijegyek, számítógépes kiegészítők –, a főnyeremények pedig egy Xbox 360 Kinect™ érzékelővel , egy Intel Learning Series Classmate PC és egy Promethean digitális tábla.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo