Nyolc hetes valóságjáték indult az interneten!

Nyolc héten át tartó, oktató tartalmú, alternatív valóságjáték indul október 8-tól az interneten, ami egyben országos diák- és iskolai verseny, nagy értékű nyereményekkel. A játékot Cseh László, úszó világ- és Európa bajnok, olimpikon indította el a Fővárosi Állat- és Növénykert Akváriuma mellett.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Diákot, tanárt és szülőt hív izgalmas kalandra a Microsoft Magyarország, a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Egyszervolt.hu, valamint az Octopus Tengeri Régészeti Kutató Egyesület. A Tengernyi Kaland egy szórakoztató kerettörténetbe foglalt feladatsorozat, amelyben találkozik tudomány és mitológia, tanulás és játék, lexikális tudás és tájékozódás az interneten. A játék a tankönyvekben megtalálható, iskolában elsajátított ismeretekre alapoz, ugyanakkor konkrét feladatokkal ösztönzi a diákokat a tankönyvek és az internet hatékony és kreatív használatára.

A szórakoztatva tanítás-oktatás - az edutainment - a huszonegyedik század talán legfontosabb ismeretátadó mechanizmusát jelenti, amikor a diák a játék kedvéért, saját kíváncsiságának kielégítése érdekében sajátítja el az ismereteket. Ezt a lehetőséget aknázza ki teljes körűen a Tengernyi Kaland játéksorozat, amely egyrészt természetismereteket, másrészt történelmi, irodalmi tudást ad át, s miközben a játékosok új ismeretekkel gazdagodnak, a játék fejleszti digitális készségeiket is.

A feladat

"300 éve a Holland Kelet Indiai Társaság kereskedőhajója, mesés kincsekkel a fedélzetén, kifutott az Indiai óceánra. Azóta senki sem látta! A hajónak és a százmillió dollár értékű rakományának nyoma veszett..."

A rejtély feltárásához egy titokzatos holland milliomos, Casper Van Doom kéri a játékosok segítségét. A két hónapon át zajló játékfolyam egy izgalmas történetre felfűzött 25 készségfejlesztő, oktató tartalmú, ugyanakkor szórakoztató játékot, feladatot tartalmaz. Az események nem nélkülözik a váratlan és kalandos fordulatokat, aktivitásra ösztönöznek a valós világban is.

A játékosok élő közvetítésben kapcsolódhatnak a világ túlsó végén - Brazíliában - zajló eseményekhez. A legszerencsésebb magyar diákok egy brazíliai tengeralatti kutatóberendezést is irányíthatnak.

A Tengernyi Kaland versenyzői haszonnal forgathatják a játék során a Nemzeti Tankönyvkiadó köteteit - például a Panoráma Enciklopédiát, a Nagy Földrajzi Felfedezőket vagy földrajz, kémia és történelem tankönyveket, amelyek több feladat megoldásában is segítségükre lesznek. Az informatika terén pedig a mindennapok során használatos programok mellett olyan internetes alkalmazásokban tehetnek szert gyakorlatra, mint a Photosynt, a Worldwide Telescope vagy a Bing maps.

Országos versengés is
A játékosok egy rövid regisztrációt követően pontgyűjtő játék részeseivé válhatnak, és a legtöbb pontot gyűjtő játékosok nyereményeket kapnak. Az egyéni győztes az lesz, aki a legtöbb pontot gyűjti, az iskolák versenyét az nyeri, ahonnan a legtöbb elszánt játékos érkezik. A nyeremények között százával szerepelnek kisebb ajándékok – könyvek, tankönyvek, mozijegyek, számítógépes kiegészítők –, a főnyeremények pedig egy Xbox 360 Kinect™ érzékelővel , egy Intel Learning Series Classmate PC és egy Promethean digitális tábla.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo