Szerdán az Andrássy út 55. szám alatt megnyílt a kormányzati Ügyfélközpont, ahol az ügyfelek a nyolc kihelyezett terminálon elektronikusan intézhetik hivatalos ügyeiket, időpontot foglalhatnak okányirodába, regisztrálhatnak az Ügyfélkapun, igénybe vehetik a Kormányzati Portál szolgáltatásait, illetve hozzájuthatnak okmányirodai nyomtatványokhoz és információs füzetekhez.
Az Ügyfélközpontot szerdán adta át Lamperth Mónika belügyminiszter és Baja Ferenc elektronikus kormányzati szolgáltatásokért felelős politikai államtitkár - olvasható a magyarorszag.hu-n.
A Kormányzati Portál Ügyfélkapuját 42 ezren használják, a hatályos jogszabályok gyűjteményét eddig egymillió alkalommal böngészték, a rendszerben 50 ezer okmányirodai időpontfoglalást bonyolítottak, 253 ezer elektornikus adóbevallás született, és 21 ezren regisztráltak az e-felvételi rendszerébe - sorolta Baja Ferenc. Az államtitkár hozzátette, hogy az ügyintézésre az állampolgárnak is fel kell készülnie, ezt számos információs kiadvány és az internetes adatbázisok segítik.