Az őszi iskolakezdés idején sok szülőben felmerül a gondolat, hogy amennyiben még nincs neki, megvegyék az első mobiltelefont és hozzá valamilyen előfizetést a gyereküknek. A Telenor és a Hoffmann Research International közös kutatásából kiderül: a szülők általában akkor vesznek mobilt a gyerekeiknek, amikor először „elengedik a kezüket", azaz például elkezdenek egyedül iskolába járni, vagy huzamosabb ideig vannak távol szüleiktől. A szülők számára ilyenkor megnyugtató, ha tudják, hogy minden rendben van a gyerekükkel, és bármilyen baj esetén el tudja őket érni.
A kutatás arra is rámutat, hogy a fiataloknak leggyakrabban kártyás előfizetést vásárolnak a szülők. Kisebb és nagyobb gyerekek, sőt tinédzserek is hajlamosak rá, hogy a feltöltött összeget hamar lebeszéljék, a szülők pedig aggódnak, hogy pont akkor nem tudja felhívni őket a gyerek, amikor az fontos lenne.
„Háromgyerekes családapaként magam is tisztában vagyok azzal, milyen érzés, amikor a szülők nem tudnak semmit a gyermekükről és aggódnak érte. Számomra nagyon fontos, hogy a gyerekeim bármikor fel tudjanak hívni, amikor szükségük van rám. A Telenor tudja, hogy mi fontos a családoknak, ezért döntöttünk úgy, hogy eltöröljük a Családi Csomag havidíját kártyás ügyfelek számára. A Telenor egyik célja, hogy szolgáltatásaival a családok életét kényelmesebbé tegye." - nyilatkozta Ketil Sandvand, a Telenor Magyarország marketingigazgatója.