Minden kötelező elemmel rendelkezik honlapja?

A jó weboldal olyan, mint egy jól kivitelezett épület, fontos, hogy erős, megbízható alapokra épüljön, és maga a ház kívül-belül megfeleljen a követelményeknek: jól nézzen ki kívülről, és minden megfelelően funkcionáljon belülről is, fejleszthető, bővíthető, átalakítható legyen. Sőt jó, ha vannak benne extrák is. Szakértőnk segít, milyen legyen!

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jó céges weboldal ma már nélkülözhetetlen elem - Kép: SXC

Milyen a jó első benyomás?

Bizonyára Önnel is gyakran előfordult már, hogy ha keres a neten valamit, és belebotlik egy olyan weboldalba, ami nem nyújt kellemes látványt, akkor továbbáll és gyorsan átkattint a következő oldalra. Ez persze nem azt jelenti, hogy weboldalunknak hihetetlen és művészien lenyűgöző grafikai élményt kellene nyújtania, de semmiképpen ne nézzen ki úgy, mintha nem frissítették volna már 10-15 éve.

A tiszta, átlátható és egyszerű kialakítás az egyik legfontosabb szempont. Rengeteg mondanivalónk lehet a látogató számára, de ne öntsük rá az összeset rögtön az „ajtóban”, azaz a főoldalon. Ne legyen tartalmilag sok, nehezen emészthető, hiszen első látásra az emberek csak átfutják, szkennelik az oldalt. Felejtsük el a villogó betűket, a színek kavalkádját, mert nagyon zavaróan hatnak. Nagy hiba, ha a dizájn zsúfolt.

Milyen elemeket tartalmazzon a főoldal?

• Legyen egy egyszerű, érthető fejléce, amiből 1 másodperc alatt kiderül, hogy miről szól a weboldal.

• Legyen egy pár soros bemutatása, üzenete annak, hogy mit kínál a cég. A vásárlónak milyen előnye, milyen haszna van ebből? Miben más, mint a konkurencia? Milyen problémára nyújt megoldást? A lényeg, hogy úgy kell az üzenetet megfogalmazni, hogy ne a cégről, hanem a vevőről szóljon.

• Legyen a főoldalon kép, amely az üzenetet támogatja, ami kifejezi és összefoglalja a lényeget. Sokszor a kép többet elmond, mint egy 2 oldalas szöveg.

Szakértőnk korábbi cikkei
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban?

Ha nem törődünk az ügyféllel, akkor majd a konkurencia fog!

Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a megrendelőink, vásárlóink között tudhassuk. Másrészről a meglévő ügyfelekről, vásárlókról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ha minőségi terméket vagy szolgáltatást nyújtottunk nekik, akkor nagy valószínűséggel szívesen újravásárolnak majd tőlünk. Szakértőnk ezen a téren ad tanácsokat!

• Átgondolt kezelőfelület: Tiszta, egyértelmű és kifejező menüre, navigációs gombokra van szükség. Ezek működjenek hatékony irányjelző táblaként, a megfelelő irányba navigálva a látogatót. Érdemes a láblécben is elhelyezni navigációt.

• Olvasható betűtípus – sok kreatív betűtípus van, de ha nehezen olvashatóak, akkor inkább ne használjuk őket. A pár másodperces első benyomást ne nehezítsük meg ezzel.

• Értékes tartalom: a látogató találja meg a számára fontos és hasznos információkat. Ismerjük a mondást: „A tartalom a király!” Ha sikerült a dizájnnal felkeltenünk a látogató figyelmét, akkor ne riasszuk el a tartalmi résszel. Releváns, hasznos információk, megoldások a látogató problémáira… a szövegek megírásánál fontos ezekre a mondanivalókra fókuszálni. Főoldalon elsősorban a termékek vagy szolgáltatásokból elérhető előnyök, hasznok és főbb jellemzők felsorolása szerepeljen.

• Nyelvtan: törekedjünk a kiváló helyesírásra, megfelelő szóhasználatra. Ha ez nincs meg, könnyen elveszíthetjük a bizalmat.

• Kínáljunk értékes tartalmakat feliratkozásért cserébe. Ez lehet egy e-könyv, vagy információkat tartalmazó hírlevél sorozat is. Ezzel az eszközzel időről időre visszacsalogathatjuk a látogatókat weboldalunkra.

• Cselekvésre ösztönzés: minden egyes oldalunkon szerepeljen ez az elem. Lényege, hogy a weboldal látogató lépjen kapcsolatba valamilyen módon a céggel.

• Referenciák: bizalomépítő elem, pl. ha a korábbi vásárlók mondanak pozitív gondolatokat a cégről, a termékekről vagy a szolgáltatásokról.

• Social Media kapcsolatok. Tegyük lehetővé, hogy az érdeklődők a számukra preferált módon léphessenek kapcsolatba velünk, ez lehet egy FB kapcsolat vagy más közösségi kapcsolódás egyaránt.

Ha jól néz ki és jól felépített a weboldal, akkor már egy lépést tettünk annak érdekében, hogy a mi weboldalunk maradjon meg a látogató fejében a konkurencia honlapja helyett. Az első benyomás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Kulcsfontosságú, hiszen, ha már megtetszett a főoldalunk, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy a látogató körül is néz az oldalainkon.

Göcző Ágnes kkv marketing tanácsadó Marketing Jam Kft.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo