Milyen a jó első benyomás?
Bizonyára Önnel is gyakran előfordult már, hogy ha keres a neten valamit, és belebotlik egy olyan weboldalba, ami nem nyújt kellemes látványt, akkor továbbáll és gyorsan átkattint a következő oldalra. Ez persze nem azt jelenti, hogy weboldalunknak hihetetlen és művészien lenyűgöző grafikai élményt kellene nyújtania, de semmiképpen ne nézzen ki úgy, mintha nem frissítették volna már 10-15 éve.
A tiszta, átlátható és egyszerű kialakítás az egyik legfontosabb szempont. Rengeteg mondanivalónk lehet a látogató számára, de ne öntsük rá az összeset rögtön az „ajtóban”, azaz a főoldalon. Ne legyen tartalmilag sok, nehezen emészthető, hiszen első látásra az emberek csak átfutják, szkennelik az oldalt. Felejtsük el a villogó betűket, a színek kavalkádját, mert nagyon zavaróan hatnak. Nagy hiba, ha a dizájn zsúfolt.
Milyen elemeket tartalmazzon a főoldal?
• Legyen egy egyszerű, érthető fejléce, amiből 1 másodperc alatt kiderül, hogy miről szól a weboldal.
• Legyen egy pár soros bemutatása, üzenete annak, hogy mit kínál a cég. A vásárlónak milyen előnye, milyen haszna van ebből? Miben más, mint a konkurencia? Milyen problémára nyújt megoldást? A lényeg, hogy úgy kell az üzenetet megfogalmazni, hogy ne a cégről, hanem a vevőről szóljon.
• Legyen a főoldalon kép, amely az üzenetet támogatja, ami kifejezi és összefoglalja a lényeget. Sokszor a kép többet elmond, mint egy 2 oldalas szöveg.
Ha nem törődünk az ügyféllel, akkor majd a konkurencia fog!
Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a megrendelőink, vásárlóink között tudhassuk. Másrészről a meglévő ügyfelekről, vásárlókról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ha minőségi terméket vagy szolgáltatást nyújtottunk nekik, akkor nagy valószínűséggel szívesen újravásárolnak majd tőlünk. Szakértőnk ezen a téren ad tanácsokat!
• Olvasható betűtípus – sok kreatív betűtípus van, de ha nehezen olvashatóak, akkor inkább ne használjuk őket. A pár másodperces első benyomást ne nehezítsük meg ezzel.
• Értékes tartalom: a látogató találja meg a számára fontos és hasznos információkat. Ismerjük a mondást: „A tartalom a király!” Ha sikerült a dizájnnal felkeltenünk a látogató figyelmét, akkor ne riasszuk el a tartalmi résszel. Releváns, hasznos információk, megoldások a látogató problémáira… a szövegek megírásánál fontos ezekre a mondanivalókra fókuszálni. Főoldalon elsősorban a termékek vagy szolgáltatásokból elérhető előnyök, hasznok és főbb jellemzők felsorolása szerepeljen.
• Nyelvtan: törekedjünk a kiváló helyesírásra, megfelelő szóhasználatra. Ha ez nincs meg, könnyen elveszíthetjük a bizalmat.
• Kínáljunk értékes tartalmakat feliratkozásért cserébe. Ez lehet egy e-könyv, vagy információkat tartalmazó hírlevél sorozat is. Ezzel az eszközzel időről időre visszacsalogathatjuk a látogatókat weboldalunkra.
• Cselekvésre ösztönzés: minden egyes oldalunkon szerepeljen ez az elem. Lényege, hogy a weboldal látogató lépjen kapcsolatba valamilyen módon a céggel.
• Referenciák: bizalomépítő elem, pl. ha a korábbi vásárlók mondanak pozitív gondolatokat a cégről, a termékekről vagy a szolgáltatásokról.
• Social Media kapcsolatok. Tegyük lehetővé, hogy az érdeklődők a számukra preferált módon léphessenek kapcsolatba velünk, ez lehet egy FB kapcsolat vagy más közösségi kapcsolódás egyaránt.
Ha jól néz ki és jól felépített a weboldal, akkor már egy lépést tettünk annak érdekében, hogy a mi weboldalunk maradjon meg a látogató fejében a konkurencia honlapja helyett. Az első benyomás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Kulcsfontosságú, hiszen, ha már megtetszett a főoldalunk, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy a látogató körül is néz az oldalainkon.
Göcző Ágnes kkv marketing tanácsadó Marketing Jam Kft.