Az idén a szervezők újabb kategóriákat állítottak fel, illetve bizonyos kategóriákat kettéválasztottak: többek között ilyen újítás az e-learning és az oktatási kategória, a vendéglátás és turizmus, valamint az önkormányzati és kormányzati oldal különválasztása is. Az „Ifjúsági" kategóriában idén is díjmentesen indulhatnak a jövő nemzedékének tagjai. (Ezt a kategóriát egyébként idén is a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelem és marketing szakos hallgatói értékelik.)
Kategóriánként egyetlen honlap lehet „Az Év Honlapja". Különdíjjal jutalmazhatja a szakmai zsűri azokat a honlapokat, amelyek az adott kategóriában, holtversenyben végül alulmaradnak. Azokat a kategóriájukban kiváló honlapokat, amelyeket a zsűri kiemelkedőnek, érdemesnek tart, pedig az ún. Minőségi díjban részesítheti - ők egy éven keresztül viselhetik „Az Év Honlapja - 2010 Minőségi Díj" logóját.
„Minden jel arra utal, hogy a hazai vállalkozások egyre szélesebb köre ismerte, illetve ismeri fel az internetben rejlő lehetőségeket. Ma már az is egyértelmű, hogy a cégek költségvetéseikben egyre komolyabb erőforrásokat csoportosítanak át az online területre."- nyilatkozta Varga István, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a Pályázat alapítója.
Szavazni a kiírás lezárását követően a verseny honlapján lehet.